اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

انجام 483 مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی آب فردوس

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس گفت: از ابتدای امسال 483 مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی برای تعیین کیفیت آب در امور این شهرستان صورت گرفت.

انجام 483 مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی آب فردوس

قاسم توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با عملکرد این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: آب و فاضلاب شهری فردوس دارای 221 کیلومتر شبکه توزیع آب است.

وی ادامه داد: همچنین این شهرستان دارای 52 کیلومتر خط انتقال آب در شهرهای فردوس و اسلامیه است که آب آن از دشت‌های سرند و باغستان تامین می‌شود.

حجم 16 هزار متر مکعبی مخازن ذخیره آب فردوس

مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس با بیان اینکه در مجموع هفت باب مخزن ذخیره آب در مدار بهره‌برداری با حجم 16 هزار متر مکعب وجود دارد، تصریح کرد: همچنین 3 هزار متر مکعب مخزن ذخیره جدید در حال حاضر در دست اقدام است.

توکلی با اشاره به مخازن ذخیره آب در دست اقدام فردوس اذعان داشت: مخازن در دست اقدام تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: منابع تامین اعتبار این مخازن از محل اعتبارات تنش آبی بوده که به دلیل عدم تخصیص اعتبار در سال جاری پروژه با رکود سه ماهه مواجه شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس از اجرای مجدد عملیات اجرایی پروژه مخازن ذخیره خبر داد و افزود: با اختصاص منابع اعتباری از سوی اعتبارات خشکسالی به این طرح امید است پس از اتمام فصل سرما و یخبندان از ابتدای اسفند ماه جاری عملیات اجرایی مجدد آغاز ‌شود.

انجام آزمایشات شهرهای سرایان و بشرویه در فردوس

توکلی با بیان اینکه برای تعیین کیفیت آب شرب نیاز به آزمایشات مکرر وجود دارد، متذکر شد: شهرستان فردوس در حال حاضر دارای یک باب آزمایشگاه مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های انجام فرآیندهای میکروبی و شیمیایی است.

وی از انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و HPC در محل آزمایشگاه امور آب و فاضلاب شهری این شهرستان خبر داد و یادٱور شد: از ابتدای امسال در مجموع 364 مورد آزمایش میکروبی از شبکه توزیع، مخازن و منابع این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس با اشاره به اینکه 119 مورد آزمایش شیمیایی از منابع تولید و مخازن ذخیره امور در آزمایشگاه امور آب و فاضلاب شهری فردوس صورت گرفته است، گفت: همچنین آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب شهرهای سرایان و بشرویه توسط این امور انجام می‌شود.

انتهای پیام/69010/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول