اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی:

تصویب افزایش آب‌بهای مشترکان زمینه‌ساز تحول در آب و فاضلاب است

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: تصویب افزایش یک درصدی آب‌بهای مشترکان زمینه‌ساز تحول در پروژه‌های آب و فاضلاب است.

تصویب افزایش آب‌بهای مشترکان زمینه‌ساز تحول در آب و فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب خراسان جنوبی، سید مجتبی عراقی‌زاده با اشاره به کمبود منابع آب زیر زمینی، کیفیت آب منطقه در اغلب شهرستان‌های استان را مشکلی یکپارچه دانست و اظهار کرد: از جمله پیامدهای خشکسالی‌های اخیر شوری آب و تاثیر نامطلوب بر کیفیت آب منطقه است.

وی افزود: از آنجا که ذخایر آب زیرزمینی منطقه رو به اتمام است لذا باید برای تامین آب مصرفی شهروندان و مردم تدابیری اندیشیده شود که تاکنون مطالعات و پیشنهادات متعددی در همین راستا از جمله انتقال آب از دریای خزر یا انتقال آب از کشور تاجیکستان مطرح شده است که هنوز به نتایج مناسبی نرسیده است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی، استفاده نکردن بهینه همین منابع اندک در بین شهروندان را یک مشکل اساسی دانست و اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر پرت آب در این استان بسیار است به گونه‌ای که اگر مدیریت منابع آبی داخل در امورات کشاورزی جدی گرفته شود بخشی از نیاز مردم نیز تامین می‌شود.

عراقی‌زاده با بیان اینکه اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی در امر پیشگیری از هدررفت آب بسیار تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: با تلاش‌های فراوان در شش ماه نخست سال جاری توانستیم هدررفت آب را از 33 درصد متوسط استانی به 25.5 درصد کاهش دهیم که این رقم از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی در پاسخ به سوالات پیرامون تصفیه‌خانه بیرجند گفت: مطالعات برای احداث این تصفیه‌خانه در سال 74 و با در نظر گرفتن شرایط آن زمان انجام شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای گسترش شبکه فاضلاب و همچنین احداث تصفیه‌خانه‌های جدید در خراسان جنوبی باید از تسهیلات بانکی استفاده کرد، یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان مربوطه در دولت و بانک اکو، خراسان جنوبی به عنوان دومین استان در کشور از تسهیلات 19 میلیون یورویی این بانک برای کمک به محیط زیست در سال 2013 استفاده می‌کند.

عراقی‌زاده کمبود اعتبارات در بخش فاضلاب را از جمله مشکلات پیش روی این مجموعه دانست و اظهار کرد: امید است ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را در وصول مطالبات یک میلیارد و 200 میلیون تومانی این مجموعه یاری کنند.

وی به اختیارات قانونی شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها اشاره کرد و ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر می‌توانند با تصویب افزایش یک درصدی آب‌بهای مشترکان در هر شهرها را در بازسازی و بهسازی شبکه آب و فاضلاب همان شهر یاری کنند به تعبیر دیگر درآمد حاصل از افزایش یک درصدی آب‌بهای هر شهر برای تکمیل پروژه شبکه آب و فاضلاب همان شهر هزینه می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول