اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان‌جنوبی:

حدود 90 درصد آب شرب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی بیشترین حجم مصرف‌ آب را در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: حدود 90 درصد آب شرب موجود در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

حدود 90 درصد آب شرب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت‌ آبفار خراسان‌جنوبی، سید مجتبی عراقی‌زاده در دیدار با امام جمعه فردوس به کمبود منابع آبی استان و مشکلات موجود در راستای تأمین آب شرب اشاره کرد و اظهار داشت: منابع آبی استان به ویژه در فردوس شرایط مطلوبی ندارند و ما بیشترین افت منابع آبی را در این منطقه داریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم استان خراسان‌جنوبی کمترین مصرف را دارند، گفت: باید از مردم این استان در بحث دقت در مصرف آب شرب تشکر و قدردانی کرد چرا که با مصرف کم خود، کمک شایان توجهی به این استان کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی تأکید کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب برای همه است و همه باید در بخش آب شرب صرفه‌جویی کنند.

عراقی‌زاده بیشترین حجم مصرف‌ آب را در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: حدود 90 درصد آب شرب موجود در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر خطبه‌های نماز جمعه و تأکید ائمه جمعه بر مصرف آب خاطرنشان کرد: این سفارشات در بخش مصارف خانگی تأثیر بسزایی دارد و امید است در سایر بخش‌ها هم اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی به آغاز پروژه‌‌های آبرسانی و طرح‌های فاضلاب استان از سال 84 اشاره کرد و با تأکید بر آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب در فردوس از یک سال پیش این پروژه را از برنامه‌های موفق شرکت خواند و تصریح کرد: از پساب این فاضلاب می‌توان در بخش‌های کشاورزی و صنعت استفاده کرد.

عراقی‌زاده تأکید کرد: در جریان اجرای پروژه‌ها با توجه به حجم بالای عملیات گسترده تخریب‌های مورد نیاز و زمان‌بر بودن آن مشکلاتی برای مردم رقم می‌خورد که چاره‌ای جز تحمل آن نیست.

وی از تلاش پرسنل مجموعه در رفع مشکلات مردم تقدیر کرد و گفت: کارکنان شرکت بر اساس مسئولیت قانونی خود در این هفت سال عمر شرکت سالم‌ترین مجموعه اداری استان را رقم زده‌اند.

امام جمعه فردوس نیز با اشاره به خشکسالی‌های استان گفت: خشکسالی‌های پیاپی و بارندگی‌های کم باعث شده که منابع آبی موجود استان به حد پایین برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجدالدین حسینی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، خشکسالی‌های چندین ساله، گسترش و رشد وسیع صحراها را رقم زده که از معضلات بشری است.

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی انتقال آب را تنها راه حل برون رفت از مشکلات موجود عنوان کرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول