اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی:

100 درصد نقاط شهری خراسان جنوبی از آب شرب بهداشتی برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: صد درصد نقاط شهری این استان زیر پوشش شبکه آب شرب بهداشتی قرار دارد.

100 درصد نقاط شهری خراسان جنوبی از آب شرب بهداشتی برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی، سید مجتبی عراقی‌زاده به مناسبت سالروز تصویب قانون شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: یکی از مصوبات خوبی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس به تصویب رسیدT قانون تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب بود که سبب تحولی بزرگ در صنعت آب و فاضلاب کشور شد.

وی افزود: پیش از تصویب این قانون تولیت آب کشور در اختیار سازمان آب و شهرداری‌ها بوده که با توجه به وضعیت منابع آب کشور و ضرورت بازنگری در این بخش، این قانون در سال 69 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از این تاریخ به بعد کار تحویل‌گیری منابع آب از شهرداری‌ها آغاز شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از سال 72 عملا شهرهای آن زمان در قالب شرکت آب و فاضلاب خراسان بزرگ تحویل‌گیری شد و پس از تقسیم استان خراسان، شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در سال 1382 از پیکره خراسان بزرگ جدا شد و فعالیت مستقل خود را آغاز کرد.

عراقی‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع آب پس از تاسیس شرکت آب و فاضلاب در استان یادآور شد: صد درصد نقاط شهری و حتی شهرهای تازه تاسیس در حال حاضر زیر پوشش آب شرب بهداشتی هستند و در این استان هیچ مشترکی از خدمات آب و فاضلاب محروم نیست.

وی در ارتباط با پوشش شبکه فاضلاب استان متذکر شد: در حال حاضر چهار شهر بیرجند، قاینات، فردوس و سربیشه در

خراسان‌جنوبی زیر پوشش عملیات اجرای شبکه  فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با اشاره به وضعیت محدود منابع آب در استان از مردم خواست که نهایت صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته باشند.

انتهای پیام/2248/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول