اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفا خراسان‌جنوبی:

75 درصد مشترکان آب خراسان‌جنوبی زیر الگوی مصرف هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی گفت: 75 درصد مشترکان آب در خراسان‌جنوبی زیر الگوی مصرف هستند.

75 درصد مشترکان آب خراسان‌جنوبی زیر الگوی مصرف هستند
سیدمجتبی عراقی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، از کاهش مصرف 5.5 درصدی مشترکان آب خراسان‌جنوبی طی یک سال گذشته و پس از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و اظهار داشت: این رقم در استان قابل توجه است.
وی به اقدامات صورت گرفته در راستای انجام کامل طرح فاضلاب در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: برای همه نقاط شهری خراسان‌جنوبی مطالعات طرح فاضلاب انجام شده است و در حال حاضر اولویت‌های این مجموعه برای اجرای طرح فاضلاب مشخص است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای اجرای کامل طرح فاضلاب در شهرستان بیرجند 170 کیلومتر دیگر نیاز به اجرای طرح شبکه داریم.
عراقی‌زاده افزود: این مجموعه آمادگی اجرای سالانه 50 کیلومتر شبکه فاضلاب را دارد و با این حساب تا چهار سال آینده شبکه فاضلاب شهرستان بیرجند تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه این مجموعه هیچ مشکل اجرایی ندارد، تصریح کرد: تنها مشکل این مجموعه منابع مالی است و اجرای طرح‌های فاضلاب یکی از پرهزینه‌ترین طرح‌هایی است که اجرا می‌شود و نیاز به تأمین منابع مالی دارد.
 
*ایجاد تونل انرژی در شهر نیاز به هماهنگی دستگاه‌ها دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ایجاد تونل انرژی برای کاهش هزینه‌های شهری و کم شدن کنده‌کاری خیابان‌ها یک ایده مناسب است اما نیاز به هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی دارد.
 
*باید از سرمایه بخش خصوصی در زمینه آب استفاده کنیم  
عراقی‌زاده تصریح کرد: ما به دنبال استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه آب هستیم تا بتوانیم همه منابع آبی را در استان در اختیار بگیریم.
وی افزود: پرت شبکه‌های آب شهری خراسان‌جنوبی 26 درصد است در این راستا تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و کشور امضا شده که آب فضاهای سبز شهری از شبکه آب شرب جدا شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در همه شهرهای خراسان‌جنوبی کار جداسازی شبکه‌های فضای سبز و شبکه آب شهری انجام شده است و این کار 11 درصد مصارف ما را کم کرده است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول