اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری خراسان جنوبی خبر داد:

بهره‌مندی 22 درصد جمعیت خراسان جنوبی از شبکه فاضلاب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری خراسان جنوبی متوسط جمعیت برخوردار از خدمات آب و فاضلاب را در کشور حدود 35 درصد دانست و گفت: این در حالی است که این میزان در خراسان جنوبی 22 درصد است.

بهره‌مندی 22 درصد جمعیت خراسان جنوبی از شبکه فاضلاب
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجتبی عراقی‌زاده ظهر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم صنعت آب و فاضلاب ویژه خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار داشت: با گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی یکی از خدمات بسیار ارزنده در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور است.
وی تصریح کرد: امروز خدماتی که در حوزه‌های آب و فاضلاب به مردم داده می‌شود قابل مقایسه با گذشته نیست.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری خراسان جنوبی ادامه داد: به رغم اینکه خراسان جنوبی 14 سال خشکسالی را پشت سر گذاشته و با توجه به نرخ رشد و توسعه استان تمامی مشترکان استان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.
عراقی‌زاده متوسط جمعیت برخوردار از خدمات آب و فاضلاب را در کشور حدود 35 درصد دانست و گفت: این در حالی است که این میزان در خراسان جنوبی 22 درصد است.
وی با بیان اینکه در ابتدای تشکیل شرکت آب و فاضلاب در استان جمعیت برخوردار از خدمات آب و فاضلاب صفر بوده است، اذعان داشت: این میزان در حال حاضر به 22 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان شبکه فاضلاب در 10 سال پیش نزدیک به 100 کیلومتر بوده است، گفت: این میزان در حال حاضر به 300 کیلومتر رسیده است.
عراقی‌زاده یکی از عوامل موفقیت وزارت نیرو را شفاف‌سازی برنامه‌های این وزارت دانست و افزود: شفاف‌سازی اطلاعات و مردمی بودن شرکت‌های آب و فاضلاب از عوامل اصلی موفقیت این نهاد است.
وی اقداماتی نظیر بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی و پاکسازی آب شرب از آفات برای مصارف کشاورزی و تحویل آب شرب به مشترکین را از برنامه‌های این شرکت برای تأمین آب شرب شهری عنوان کرد.
‌مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب در سال‌های گذشته 80 درصد بوده است، تصریح کرد: این میزان در سال 87 به 98.5 درصد جمعیت شهری رسیده است.
در این کارگاه آموزشی به 50 نفر از خبرنگاران شرکت کننده گواهی شرکت در این دوره داده شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول