اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام‌الله دهه فجر صورت می‌گیرد

اجرای چهار ویژه ‌برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان از اجرای چهار ویژه‌ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهر در دهه فجر امسال خبر داد.

اجرای چهار ویژه ‌برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احسان محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح عضویت افتخاری برای شهروندان کاشانی در دهه فجر به عنوان یکی از چهار ویژه‌ برنامه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کاشان ‌اظهار داشت: طرح عضویت افتخاری برای شهروندان کاشانی در دهه فجر به صورت رایگان و صدور همراه کارت برای آن ها به مدت یک سال است.

وی افزود: هر عضو افتخاری با داشتن همراه کارتی که برایش صادر شده است می‌تواند پنج کتاب را برای 14 روز به امانت بگیرد.

به گفته وی، برپایی نمایشگاه انقلاب اسلامی، بازخوانی اسناد لانه جاسوسی، برگزاری مراسم جشن 22 بهمن در محل اداره کتابخانه‌ها با حضور کتابداران و خانواده‌های آن ها مراجعان و اعضای کتابخانه‌ها و برپایی نمایشگاه آثار طراحی و نقاشی رمضانی با موضوع طبیعت در محل نگارخانه آزادی از دیگر برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بازدید دوره‌ای دانش‌آموزان از کتابخانه‌های شهرستان و اجرای مسابقات فرهنگی گوناگون اعم از مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب را از جمله اقدامات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کاشان برشمرد.

محمدی، امضای تفاهم‌نامه همکاری برای عضویت رایگان دانش‌آموزان و فرهنگیان در کتابخانه‌ها را یادآور شد و گفت: برگزاری جشن اهدای کتاب، اجرای طرح همراه کارت عضویت، برپایی نمایشگاه دائمی تازه‌های کتاب در کتابخانه‌های عمومی و ثبت نام رایگان خانواده‌های شهدا، جانبازان و بسیجیان فعال با ارائه مدرک معتبر از دیگر اقدامات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کاشان است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان در پایان از هزینه 500 میلیون ریالی برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محمدی افزود: کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی حضرت ولی عصر(عج) به تولیت حضرت آیت‌الله امامی کاشانی و آغاز ساخت کتابخانه لَتحُر از دیگر اقدامات عمرانی این اداره بوده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه لَتحُر در زمینی به مساحت 300 متر مربع با زیر بنای 900 متر مربع در سه طبقه آغاز شده است که تا کنون آهن‌ریزی آن به پایان رسیده است.

به گفته وی، شهرستان کاشان دارای 23 کتابخانه عمومی و مشارکتی با مجموعه‌ای بالغ بر 225 هزار و 105 نسخه کتاب است.

انتهای پیام/2406/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول