اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

کتابخانه‌ها بستر ساز جهش علمی کشور هستند

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان کتابخانه‌ها را بستر ساز جهش علمی کشور دانست و گفت: نهضت مطالعه مفید باید با جدیت در استان خوزستان پیگیری شود.

کتابخانه‌ها بستر ساز جهش علمی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در جلسه هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: نهضت مطالعه مفید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است باید با جدیت دنبال شود.

 *محرومیت دلیل بر مطالعه نکردن نیست

 وی افزود: باید کارهایی که در استان های دیگر باعث افزایش سرانه مفید شده است را شناسایی کرد و آن را در استان خوزستان عملی کنیم.

وی با بیان اینکه استان ما رتبه خوبی از نظر سطح مطالعه دارد، افزود: برخی استانهایی که خیلی مطرح می‌باشند و از نظر امکانات نیز از ما بهتر هستند در رتبه پایین‌تری قرار دارند.

او ادامه داد: رتبه مطالعه قرآن و ادعیه در استان خوزستان باید بررسی شود زیرا در استانی که این چنین با شکوه از ضریح حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و کاروان سفینةالنجاة استقبال کرده است نباید رتبه اینچنینی داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان این مطلب که محرومیت دلیل بر مطالعه نکردن نیست خاطر نشان ساخت: علی رقم برخی از محرومیت ها، شهرهای کم برخوردارتر سرانه مطالعه بهتری دارند.

* ارتقای سطح مطالعه مفید

وی در ادامه از دانشگاهها خواست برای ارتقای سطح مطالعه مفید وارد شوند و در این امر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

حجاری تصریح کرد: می‌توانیم با برنامه های درست، سرجمع سرانه مطالعه را در استان خوزستان بالاتر ببریم و گام های بیشتری را رو به جلو برداریم.

رئیس شورای اداری استان خوزستان تاکید کرد: باید راهبردی را که رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راه برای نهضت مطالعه مفید تعیین کرده‌اند را ادامه دهیم.

وی با پیشنهاد استفاده از برخی ساختمان‌ها برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی گفت: این ساختمان‌ها سرمایه‌های ملی ما هستند و به جای این که در مدت محدودی از آنها استفاده شود زمان بیشتری برای کارهای دیگر مانند کتابخوانی مورد بهره وری قرار گیرد.

* ساختمان سازی نکنیم

استاندار خوزستان راه اندازی کتابخانه عمومی در مدارس شبانه روزی را یکی از اقدامات مهم برای افزایش سرانه مطالعه عنوان کرد و اظهار داشت: می توانیم با راه اندازی 95 کتابخانه در این مدارس علاوه بر غنی سازی وقت دانش آموزان، زمینه را برای کتابخوان کردن مردم در شهرها و روستاها فراهم سازیم.

وی گفت: برای راه اندازی کتابخانه نباید دیگر دنبال ساختمان سازی باشیم مگر در جاهایی که ضروری می باشد و باید از ساختمان های موجود دولتی استفاده و آنها را تجهیز کرد.

حجازی بهره وری از امکانات موجود را یکی کارهای مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با با استفاده بهینه از منابع موجود در راستای اقتصادمقاومتی که رهبر عزیز مد نظر دارند گام برداریم.

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی می توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دهیم این است که از ساختمان‌های موجود برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در سطح استان استفاده شود.

انتهای پیام/2329/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول