اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ کتابخانه‌سازی همانند مدرسه‌سازی نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: امیدواریم با مشارکت و همت خیرین، فرهنگ کتابخانه‌سازی نیز همانند مدرسه‌سازی جاری و نهادینه شود.

فرهنگ کتابخانه‌سازی همانند مدرسه‌سازی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی پیش ازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه عمومی گندمان، اظهار داشت: از آنجایی که بزرگترین معجزه پیامبر اکرم(ص) کتاب است افتخار ما نیز در این است که فرهنگ باورهای دینی ما، یعنی آیین مقدس اسلام، مبتنی بر ارزش بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش است و خداوند معجزه ابدی آخرین و محبوب‌ترین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده است.

وی افزود: پیشینه فرهنگی ما، شمار کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدیدآوردن آثار ارزشمند جهانی، همه و همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی است.

صادقی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، افزود: با توجه به اینکه نیاز به کتاب و کتابخانه در جامعه امری ضروری است باید بیش از گذشته با همت مسئولان و متولیان فرهنگی در توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی اقدام شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اعلام تشکیل جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، اظهار داشت: افرادی که تمایل به عضویت در انجمن خیرین را دارند می‌توانند نسبت به مراحل عضویت آن‌ها اقدام شود.

وی ابراز داشت: امیدواریم با مشارکت و همت خیرین، فرهنگ کتابخانه سازی نیز همانند مدرسه سازی جاری و نهادینه شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به رضایت بخش نبودن سرانه مطالعه، باید باهم اندیشی و همکاری مسئولان فرهنگی و خیرین در راستای ترویج کتابخوانی و توسعه مطالعه، حرکتی نو و هدفمند آغاز شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: برای اینکه مطالعه و کتاب‌خوانی در بین مردم گسترش یابد باید زیرساخت‌های لازم و سخت‌افزارهای فرهنگی را فراهم کرد و سپس به امور نرم‌افزاری و ترویج فرهنگ مطالعه پرداخت که در این زمینه برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

این مسئول ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس و خرید کتاب از سوی دانش‌آموزان از فعالیت‌های مهم فرهنگی آموزش و پرورش است که در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/68001/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول