اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر

کتابخانه تخصصی بانوان چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: نخستین کتابخانه تخصصی بانوان چهار محال و بختیاری در بوستان بانوان شهرکرد در پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کتابخانه تخصصی بانوان چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیر‌عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از این کتابخانه اظهار داشت: در این کتابخانه که نخستین بار توسط سازمان رفاهی، تفریحی شهرداری شهرکرد در استان راه اندازی شده کتاب‌های مورد نیاز بانوان به صورت جامع گردآوری شده است.

محمدرضا امیدی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین زنان و ورزشکاران این بوستان عنوان کرد و افزود: این کتابخانه با 400 متر مربع فضای داخلی و باز در بوستان بانوان راه‌اندازی شده و بیش از 5 هزار جلد کتاب با موضوعات تخصصی زنان و خانواده برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شهرداری شهرکرد همواره به عنوان یک نهاد مدنی، گسترش فرهنگ مطالعه و کتا‌بخوانی در بین شهروندان و علاقه‌مندان را از سیاست‌های لازم راهبردی و فرهنگی خود می‌داند.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید متولی ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشند تا با فراهم کردن ساز و کارهای لازم زمینه مطالعه کتابخوان‌ها و علاقمند کردن اقشار مختلف جامعه به کتاب خواندن را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مطالعه و کتابخوانی وضعیت مطلوبی در کشور ندارد و عمدتاً مردم ایران از خرید و یا مطالعه کتاب گریزانند و اقدامات لازم و جدی برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است.

امیدی خاطرنشان کرد: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در نهادهای مختلف لازم است تا خانواده، مدارس و نظام آموزشی، کتابداران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی و ناشران و کتاب فروشی‌ها برای رفع مشکلات موجود، همسو و هم‌هدف به سمت مشخصی حرکت کنند.

در پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر نخستین کتابخانه تخصصی بانوان چهارمحال و بختیاری در بوستان بانوان شهرکرد واقع در ضلع جنوب غربی پارک ملت شهرکرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول