اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر سال‌جاری صورت می‏گیرد

افتتاح 10 پروژه ورزشی در ‌زنجان/حضور کشتی‎گیر زنجانی در مسابقات‌ ترکیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر سال جاری، 10 پروژه ورزشی در استان زنجان افتتاح می‏شود.

افتتاح 10 پروژه ورزشی در ‌زنجان/حضور کشتی‎گیر زنجانی در مسابقات‌ ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی‌ در مراسم افتتاح سالن کشتی شهر ابهر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه‎ای توسط دولت‏های مختلف به ویژه دولت‎های نهم و دهم به حوزه ورزش و جوانان شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی استان زنجان از رشد سه برابری برخوردار است، ادامه داد: از سال 85 تا سال گذشته حدود 107 پروژه مختلف ورزشی در استان زنجان به بهره‏برداری رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‏های مهم مختلفی در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: استخر شهر سلطانیه، استخر صائین‌قلعه و سکوی تماشاچی سلطانیه از جمله پروژه‏های مهم حوزه ورزش به شمار می‏رود.

*ورزش زنجان جایگاه ویژه‏ای در کشور دارد

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه ورزش استان زنجان از جایگاه ویژه‏ای در سطح کشور برخوردار است، اضافه کرد: براساس برنامه‏ریزی‎ها، مقرر بود تا پایان برنامه پنجم یک‌هزار مدال توسط ورزشکاران زنجانی کسب شود، این در حالی است که استان زنجان موفق به کسب بیش از یک‌هزار مدال در سال نخست اجرای برنامه پنجم شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی استان زنجان تا سال 85 حدود 24 سانتی‏متر بوده است، یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی استان به 75 سانتی‏متر رسیده است.

*وجود 50 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان زنجان

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 50 هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته در استان زنجان وجود دارد، متذکر شد: 10 هزار نفر از آنها بانوان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه 200 هزار نفر ورزشکار در رشته‏ همگانی در استان وجود دارد، بیان کرد: 90 هزار نفر از این گروه نیز شامل زنان می‏شود.

*افتتاح سالن کشتی کتابیان ابهر

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالن کشتی کتابیان شهرستان ابهر با زیربنای یک‌هزار و 200 متر و با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان به بهره‏برداری رسیده است، تصریح کرد: امروز به همت اداره‌کل ورزش و جوانان کشتی در همه شهرستان‏های استان زنجان مورد توجه قرار گرفته است.

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای مختلفی چون سجاس، زرین‏رود و سلطانیه از سالن کشتی اختصاصی برخوردار هستند، یادآور شد: این رشته در استان زنجان از پایگاه خوبی برخوردار است.

*حضور سه کشتی‏گیر زنجانی در اردوی تیم ملی

وی با اشاره به اینکه کشتی رشته نخست و مورد توجه در کشور است، ادامه داد: در حال حاضر سه تن از کشتی‏گیران استان زنجان در اردوی تیم ملی حاضر هستند.

*اعزام کشتی‏گیر زنجانی به مسابقات بین‏المللی

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از اعزام کشتی‏گیر زنجانی به مسابقات بین‏المللی ترکیه خبر داد و اذعان داشت: امیدواریم کشتی‏گیران استان درخشش خوبی داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 35 پروژه مهم ورزشی در استان زنجان در دست احداث است، اظهار کرد: این پروژه‏ها از پیشرفت 10 تا 70 درصدی برخوردار هستند.

رحمانی تأکید کرد: با تأمین اعتبار موردنیاز، 15 پروژه ورزشی دیگر در استان زنجان افتتاح می‏شود.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول