اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

سرانه فضای ورزشی شهرکرد 51 سانتی‌متر مربع می‎شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: در پایان برنامه پنجم توسعه سرانه فضای ورزشی این شهرستان به 51 سانتی متر مربع افزایش می‏‌یابد.

سرانه فضای ورزشی شهرکرد 51 سانتی‌متر مربع می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی پیش ازظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش آب و همچنین کاهش وابستگی به منابع آب زیر زمینی باید اقداماتی از قبیل نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی صورت بگیرد.

وی طرح باروری ابرها را یکی از پروژه‌های مهم برشمرد و گفت: این طرح در برنامه پنجم توسعه آمده که این طرح نیز برای انجام مطالعات امکان سنجی و انجام پروازهای آموزشی به 5 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

کاظمی در ادامه بر ضرورت توسعه فضاهای ورزشی در این شهرستان تأکید کرد و ابراز داشت: سرانه فضای ورزشی موجود در این شهرستان افزون بر 22 سانتی متر مربع است که امید است در پایان برنامه پنجم توسعه به 51 سانتی متر مربع برسد.

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه ورزش به عنوان پدیده اجتماعی موثر بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر است، اظهار داشت: گسترش روزافزون ورزش باعث ایجاد کانال‌های تلویزیونی خاص ورزش در اکثر کشورهای جهان شده است.

وی با اشاره به اینکه با مطالعه تمدن‌های باستان اهمیت و نقش فعالیت بدنی، تربیت بدنی و ورزش در زندگی آنها مشخص می‌شود، افزود: زندگی عادی بشر اولیه همراه با فعالیت و حرکات قدرتمند بدنی بوده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: طبق آمار سازمان تربیت بدنی 15 درصد از افراد کشور در ورزش همگانی منظم شرکت می‌کنند، این رقم در اروپا 65 درصد است، بنابراین توجه جدی به تربیت بدنی و ورزش در مدارس و توسعه کمی و کیفی آن امری ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین باید تربیت بدنی و ورزش همگانی در جامعه به طور عموم توسعه یافته و یک سبک زندگی فعال در خانواده‎ها ایجاد شود، ایجاد فرهنگ ورزش کردن در بین افراد جامعه از طریق رسانه‌ها، و روزنامه‌ها و سایر منابع اطلاعاتی و تبلیغی نیز راهکار دیگر در راستای توسعه این امر مهم است.

انتهای پیام/68001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول