اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان نقره‌ای المپیک آتن:

پیشگامی همدان، در تجلیل از پیشکسوتان ورزش مایه مباهات است

خبرگزاری فارس: دارنده مدال نقره کشتی 2004 آتن گفت: همدانی‌ها در قدرشناسی پیشکسوتان و استخوان خردکرده‌های ورزش پیشقدم شدند و این مایه مباهات است.

پیشگامی همدان، در تجلیل از پیشکسوتان ورزش مایه مباهات است

مسعود مصطفی‌جوکار در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که جشنواره زمستانی همدان باعث شده تا خانواده بزرگ قهرمانان المپیک سال‌های دور و نزدیک در یک جا جمع شوند و از تداعی خاطرات تلخ و شیرین ورزشی خودشان لذت ببرند و این اتفاق خوب در استان خودم همدان افتاده است.

وی افزود: همان طور که همدان لقب پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین را دارد این بار هم همدانی‌ها مایه سربلندی و افتخار ما شدند مثل همیشه با نوآوری و پیشتازی دست به کار بزرگ و ماندگاری زدند و تجلیل از قهرمانان ملی ورزش کشور را به نام خود ثبت کردند.

دارنده مدال نقره کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2004 آتن در ادامه تصریح کرد: تجلیل و تقدیر از هر کسی که در هر زمینه حائز افتخار برای مملکت عزیزمان شده بسیار پسندیده است و اینکه همدانی‌ها در قدرشناسی این پیشکسوتان و استخوان خرد کرده‌های ورزش پیشقدم شدند قطعاً از ویژگی خاصی برخوردار است.

وی یادآور شد: از نظر سنی بنده از بین این افراد کوچک‌‌ترین فرد مدال‌آوران المپیک ادوار مختلف هستم و برای خودم و مردم خوب استان همدان افتخار بزرگی می‌دانم که توانستم در بین بزرگان ورزش ایران زمین سهم و نامی یادگار داشته باشم.

مصطفی جوکار خاطرنشان کرد: با صحبتی که با بعضی از افتخارآفرینان و اساتید خود در این چند روز اقامت در همدان داشتم متوجه شدم که این اقدام مردم همدان چقدر در روحیه این آنها تأثیر مثبت داشته و این به گونه‌ای است که احساس جوانی دوباره به این ورزشکاران سال‌های دور دست داده است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس همدان مبنی بر اینکه حواشی که بعد از کسب مدال نقره المپیک آتن برای وی به وجود آمده تمام شده یا خیر؟ تأکید کرد: اتفاقاتی که در مورد ملایری یا همدانی بودن بنده بعد از بازگشت از آتن افتاد بیشتر شیطنت بود و بعد از 9 سال با افتخار می‌گویم که در کنار شریف‌ترین و قدرشناس‌ترین مردم کشورم زندگی می‌کنم و مسعود مصطفی جوکار بچه ملایر، فرزند استان همدان و سرباز کوچک خاک پاک ایران زمین هستم.

قهرمان ارزنده کشتی آزاد کشورمان ابراز داشت: باید از صمیم قلب از مسئولان و مردم فهیم و ورزش‌دوست تمام شهرستان‌های استان همدان تشکر ویژه کنم که با تمام وجود در طول سه روز اقامت بنده و تک تک این قهرمانان از پذیرایی و میهمان‌نوازی سنگ تمام گذاشتند.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورد ه بود با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، در جریان بود عصر سه شنبه دهم بهمن ماه در روز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/89020/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول