اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

سرمایه‌گذاری در ورزش موجب رونق گردشگری زمستانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه گردشگری زمستانی رونق داشته باشیم باید در ورزش هزینه کنیم و در همدان گردشگری ورزشی بدون ورزش مفهوم پیدا نمی‌کند.

سرمایه‌گذاری در ورزش موجب رونق گردشگری زمستانی می‌شود

علیرضا ایزدی در آیین پایانی ششمین جشنواره زمستانی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: با برگزاری جشنواره زمستانی دست به کار بسیار بزرگی زدیم این جشنواره نشان داد که می‌تواند خلأ جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در همدان پر کند.

وی درباره برگزار نشدن بعضی از رویدادها در این جشنواره گفت: نبود برف باعث شد نتوانیم زیبایی زمستان همدان را به نمایش بگذاریم که این تأثیر منفی روی جشنواره گذاشت و ضربه بزرگی به ما زد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: این موضوع باعث لغو برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکی و کاهش کیفیت برگزاری مسابقات یخ‌نوردی شد.

وی درباره برگزاری سایر برنامه‌ها به خبرنگار ورزشی فارس گفت: در کوهنوردی کم و بیش به پیش‌بینی خود دست یافتیم و استقبال از نمایشگاه نیز بسیار خوب بود. 

ایزدی تصریح کرد: حضور بیش از 100 هزار نفر از نمایشگاه توانمندی صنایع دستی استان و استفاده از برنامه‌های شب فرهنگی با مشارکت 14 استان زاگرس‌نشین اتفاق بسیار خوب و ماندگاری در طول برگزاری شش دوره این جشنواره محسوب می‌شود.

وی افزود: در حوزه تجلیل از ورزشکاران المپیک همین که همدان برای نخستین بار در بین تمام استان‌ها این کار بزرگ را انجام داد و نام خود را در کارنامه اولی‌ها ثبت کرد برای ما کافی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان درباره ششمین جشنواره زمستانی بیان کرد: پنج سال گذشته برگزاری جشنواره تکرار مکررات بود ولی امسال با ابتکار توانستیم رویداد خوبی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نباید این رویداد را دستکم بگیریم، ادامه داد: اگر ادارات همدان تعامل بیشتری با ما داشته باشند کاری می‌کنیم که جشنواره زمستانی خلأ وجود جشنواره فیلم کودک و نوجوان را برای همدان پر کند چون اعتقاد داریم که این جشنواره توان این کار را دارد.

ایزدی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری نباید از حضور کشورها غافل ماند، ابراز داشت: ما اعتقاد داریم که جهان یک دهکده است و باید پل ارتباطی بین تمام کشورها وجود داشته باشد.

*لزوم حضور تورگردانان کشورها در همدان/در جشنواره هفتم پیگیر هستیم

وی افزود: در سال‌های بعدی جشنواره قصد داریم که اگر سفیری به همدان دعوت شد یکی از تورگردانان این کشور را به همراه خود بیاورد تا با آشنا شدن بیشتر با قابلیت‌های موجود در سطح استان زمینه آمدن یک تور از فرانسه به همدان را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و ورزشی استان همدان درباره تعامل سایر دستگاه‌های استان در برگزاری جشنواره زمستانی ابراز کرد: همدان باید به این بلوغ برسد که در یک تعامل سازنده می‌توان جشنواره خوبی را برگزار کرد اگر دستگاه‌هایی که می‌توانستند کمک کنند پای کار بودند قطعاً نتیجه کار از این هم بهتر می‌شد.

وی با اشاره به وجود 2 هزار جاذبه گردشگری در سطح استان همدان خاطرنشان کرد: همدان در حال حاضر جزو پنج استان فرهنگی کشور محسوب می‌شود و با قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود توانایی تبدیل به یکی از پنج قطب گردشگری ایران را دارد.

به گفته ایزدی برگزاری جشنواره زمستانی علاوه بر توجه به گردشگری، باعث پیوست فرهنگی در این حوزه می‌شود که باید مد نظر باشد.

وی از نظرسنجی میدانی توسط گروه دانشجویی در زمینه برگزاری موفق ششمین جشنواره زمستانی همدان خبر داد و افزود: با نظرسنجی که از بازدیدکنندگان نمایشگاه توانمندی صنایع دستی توسط یک گروه دانشجویی حرفه‌ای برگزار شد میزان رضایت‌مندی شهروندان بسیار بالا بوده و این مسئولیت ما را برای ادامه کار سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار «ورزش، گردشگری، همبستگی» از پنجم  بهمن با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌‌زمین، در حال جریان بود عصر سه‌شنبه دهم بهمن ماه هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/89020/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول