اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجلیل از مدال‌آوران

همدان، توجه ورزش ایران را به خود جلب کرد

خبرگزاری فارس: پیشکسوت و مدرس بین‌المللی کشتی کشور گفت: فرهنگ قدرشناسی و تقدیر و تجلیل از بزرگان در ایران از قدیم بوده اما همدانی‌ها دست به کار بزرگ و ماندگاری زدند و توجه ورزش ایران را به خود جلب کردند.

همدان، توجه ورزش ایران را به خود جلب کرد

سید جواد رفوگر در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: بعد از 64 سال و 16 دور حضور در بازی‌های المپیک برای نخستین بار همدانی‌ها با دور هم جمع کردن مفاخر ورزش ایران موجب دلجویی و ایجاد روحیه زیادی در بین این عزیزان شدند.

وی افزود: ابتکار همدانی‌ها در گردهم آوردن قهرمانان ادوار مختلف بازی‌های المپیک باید ثبت تاریخی شود و اغلب این قهرمانان المپیک در 30 سال گذشته همدیگر را ملاقات نکرده باشند و اکنون دور یک میز نشستن برای آنها خاطرات سال‌ها درخشش در دوره‌های مختلف مدال‌آوری را تداعی می‌کند.

این موی‌سپید و پیشکسوت عرصه کشتی ایران در ادامه تصریح کرد: باید از مسئولان همدان به خصوص سازمان میراث فرهنگی استان که با هماهنگی کمیته ملی المپیک این مراسم باشکوه را ترتیب داده‌اند صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه وضعیت کشتی کشور را بعد از المپیک چگونه ارزیابی می‌کند؟ تأکید کرد: بعد از موفقیت‌هایی که کشتی ایران در لندن به دست آورد و کاروان اعزامی کشورمان را صاحب شش مدال رنگارنگ کرد انتظار حمایت بیشتری از سوی مسئولان ورزش کشور بود که این امر محقق نشد.

رفوگر اضافه کرد: انتظار ما از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان این بود که حمایت بیشتری از فدراسیون و جامعه کشتی بکند تا شیرینی‌های دلاورمردی کشتی‌گیران ایرانی در لندن به کام اهالی کشتی تلخ نشود اما متأسفانه هر روز باید منتظر یک حادثه یا حاشیه جدید در کشتی باشیم.

وی در مورد محمد بنا نیز ابراز کرد: محمد بنا هشت سال به طور مدام در خانه کشتی زحمت کشیده است، هر کسی که ادعایی در کشتی دارد یک هفته نمی‌تواند در خانه کشتی دوام بیاورد اما بنا به همراه کادر فنی شبانه‌روز کار کردند و خون دل خوردند تا در المپیک سربلند شدیم.

رئیس انستیتو بین‌المللی کشتی کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است تیم‌های ملی ما در جام جهانی به روی تشک بروند اما هنوز بودجه‌ای مصوب و اجرایی نشده است و این قطعاً در روند رو به رشد کشتی ایران تأثیر منفی خواهد داشت.

وی افزود: خطیب از مدیران موفق ورزش کشور بوده است و اگر مسئولان وزارت ورزش و جوانان این مدیر را به سرپرستی فدراسیون کشتی منصوب کردند باید حمایت‌های خود را تا قبل از تشکیل مجمع عمومی فدراسیون ادامه دهند و در غیر این صورت کشتی ایران دچار ضربه جبران نشدنی خواهد شد.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورده بود با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، در جریان بود عصر سه شنبه دهم بهمن ماه در هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) به کار خود پایان داد. 

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول