اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه دارالقرآن‎‎الکریم استان زنجان:

آمار حافظان قرآنی استان محدود است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه دارالقرآن‎الکریم استان زنجان گفت: آمار حافظان این استان نسبت به جمعیت آن قابل قبول نبوده و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

آمار حافظان قرآنی استان محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد مسعود اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبلیغ و ترویج قرآن یک نوع رسالت است و انس با آن سبب بی‏نیازی انسان می‏شود.

وی با اشاره به اینکه به صورت مناسبتی و فصلی محافل انس با قرآن در موسسه دارالقرآن‎الکریم استان زنجان برگزار می‏شود، خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز دهه فجر، جامعه قرآنی استان زنجان با هدف میثاق مجدد با آرمان امام خمینی (ره) و شهدا، مزار شهدا را گلباران و عطرافشانی می‏کنند.

رئیس موسسه دارالقرآن‎الکریم استان زنجان با بیان اینکه محفل انس با قرآن در بیت نماینده ولی فقیه در این استان طی 12 بهمن ماه سال جاری برگزار می‏شود، تصریح کرد: ششمین جشنواره حفظ و قرائت قرآن کریم نیز در سال جاری توسط موسسه دارالقرآن‎الکریم استان زنجان برگزار می‎شود.

*راه‏اندازی مرکز آموزش‏های غیر حضوری دارالقرآن زنجان

وی با اشاره به راه‏اندازی مرکز آموزش‏های غیر حضوری در موسسه دارالقرآن استان زنجان، اضافه کرد: هماهنگی‏های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه نشریه‏ای در زمینه قرآن در استان زنجان تولید و به صورت منظم چاپ و توزیع می‏شود، ادامه داد: نرم‏افزار 600 درس قرآنی نیز در استان زنجان رونمایی می‏شود.

وی با تاکید بر اینکه نرم‏افزار تهیه شده در زمینه 600 درس قرآنی از درس‏های استاد نیک‏نام است، یادآور شد: در حال حاضر مقدمات رونمایی از این نرم‏افزار مهم در استان زنجان فراهم شده است.

رئیس موسسه دارالقرآن‎‏الکریم استان زنجان با بیان اینکه 10 هزار مورد از نرم‏افزار مذکور در استان زنجان تهیه و برای عموم مردم توزیع می‏شود، اذعان داشت: با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته به زودی این نرم‏افزار رونمایی می‎شود.

*راه‎اندازی مرکز مشاوره تربیتی در زنجان

وی به راه‏اندازی مرکز مشاوره تربیتی در دارالقرآن استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این مرکز به صورت تماس‎های تلفنی و غیر تلفنی به مشکلات خانوادگی و سوالات قرآنی پاسخ و مشاوره‏های مورد نیاز ارائه می‏شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه آمار موجود در استان زنجان در زمینه حافظان قرآن نسبت به جمعیت این استان قابل قبول نبوده است، ادامه داد: این تعداد جوابگوی انتظارات جامعه نیست.

وی یادآور شد: استان‏های مختلفی در زمینه تربیت حافظان قرآنی از استان زنجان پیشی گرفته‏اند.

رئیس موسسه دارالقرآن‎الکریم استان زنجان با اشاره به اینکه همکاری همه دستگاه‏ها و مسئولان فرهنگی در زمینه تربیت نیروهای قرآنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اذعان داشت: این مقوله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول