اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت کلام وحی در دیار علویان / 40

یاراحمدی:جوایز مسابقات قرآنی کشور 50 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اداره قرآنی سازمان اوقاف کشور گفت: جوایز مسابقات قرآنی کشور 50 درصد افزایش یافت.

یاراحمدی:جوایز مسابقات قرآنی کشور 50 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی یاراحمدی صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی در محل برگزاری سی و پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی سراسر کشور در ساری اظهار داشت: استقبال مناسبی در روز افتتاحیه، از جانب مردم مازندران شاهد بودیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد برخی بی‌نظمی‌ها در روز افتتاحیه مسابقات عنوان کرد: باید حضور و اشتیاق مردم در روز افتتاحیه را به عنوان ویژگی بارز این مسابقات ببینیم و علاقه مردم برای حضور در مسابقات قرآنی قابل توجه است.

رئیس مرکز اداره قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: در مراسمی که با حضور مقامات عالی رتبه کشور برگزار می‌شود، برخی تمهیدات امنیتی باید اتخاذ شود که به خاطر استقبال بسیار زیاد مردم ممکن است با برخی نارسایی‌ها مواجه شویم.

وی ادامه داد: حضور و نشاط مردم در روز افتتاحیه نشان داد که مسئولان استانی و کشوری باید به فکر ایجاد فضای قرآنی مناسب در سطح استان مازندران باشند.

یاراحمدی با پیشنهادی به مسئولان استان مازندران تأکید کرد: به برکت برگزاری مسابقات قرآنی، مسئولان استان مازندران اقدام لازم برای ساخت مجتمع قرآنی را فراهم کنند.

این مسئول در ادامه به حضور پرشور مردم پس از برگزاری مراسم افتتاحیه اشاره کرد و گفت: در روز تعطیل شاهد حضور گسترده مردم در محل برگزاری مسابقات هستیم و این در حالی است که برای برگزاری مسابقات ورزشی ما کم‌تر شاهد استقبال مردم بودیم.

یاراحمدی در پاسخ به پیشنهاد یکی از خبرنگاران مبنی بر برگزاری مراسم اختتامیه در مصلای ساری اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری اختتامیه مسابقات در مصلای بزرگ ساری نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پخش همزمان این مسابقات از سیمای جمهوری اسلامی ایران ممکن است در حمل و نقل و برخی هماهنگی‌ها دچار مشکل شویم.

این مسئول در ادامه به همکاری مناسب رسانه‌ها با مسئولان برگزاری این مسابقات اشاره و گفت: حضور رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های استانی و کشوری در پوشش برنامه‌ها بسیار مؤثر بود.

وی تأکید کرد: نگاه عمیق و درک خوبی از رسانه‌ها شاهد هستیم.

رئیس مرکز اداره قرآنی اوقاف کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد میزان هزینه‌های برگزاری این مسابقات تصریح کرد: در برگزاری مسابقات و اقدامات فرهنگی نباید صرفه اقتصادی و مسائل مربوط به آن مد نظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: با برگزاری مسابقات و اقدامات فرهنگی، بسیاری از معضلات اجتماعی رفع می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: با برگزاری مسابقات قرآنی، از گسترش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

یاراحمدی در ادامه در خصوص هزینه‌های برگزاری این مسابقات گفت: تمام هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی مسابقه‌دهندگان، هزینه‌های ثبت‌نام، برگزاری مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها که بیش از 900 هزار شرکت کننده داشت و در 300 شهرستان کشور برگزار شد، توسط اداره اوقاف پرداخت شد.

وی ادامه داد: جوایز این مسابقات با افزایش 50 درصدی بالغ بر 160 میلیون ریال است و برای برخی از شرکت‌کنندگان جوایز غیر نقدی نیز در نظر گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: نفر اول این مسابقات به حج تمتع اعزام می‌شود و جزو نخبه سطح دو کشور به حساب می‌آید و برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی دعوت می‌شود.

رئیس مرکز اداره قرآنی سازمان اوقاف در ادامه یادآور شد: هزینه جوایز فنی و رسانه‌ای از لحاظ تخصصی و غیر تخصصی، هزینه‌های فنی مسابقات نیز توسط اوقاف، برنامه‌ریزی و پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به دعوت اساتید نیز توسط اوقاف پرداخت شد و استان محل برگزاری مسابقات، تنها هزینه‌های برگزاری و امکانات محلی را در اختیار اوقاف قرار داد.

یاراحمدی در پایان گفت: همه تلاش‌ها برای این است که مسابقات قرآنی اثربخش در سطح کشور برگزار شود.

انتهای‌پیام/86004/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول