اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تأکید کرد

ترویج مفاهیم قرآنی با ابزار هنر به مردم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: تولید و بهره‌گیری از آثار فاخر ادبی با مفاهیم قرآنی در رأس اهداف جشنواره ملی داستان‌های قرآنی آیات است.

ترویج مفاهیم قرآنی با ابزار هنر به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستان‌های قرآنی آیات در محل تالار نور مشهد اظهار کرد: ترویج مفاهیم قرآنی با ابزار هنری راهی است که به واسطه آن تمامی اقشار جامعه در مسیر قرآن قرار می‌گیرند.

وی افزود: ادبیات غنی قرآنی در قالب کتاب و داستان نقش مؤثری در انتقال مفاهیم قرآنی و استفاده کاربردی آن در زندگی روزمره دارد.

سرابی با بیان اینکه زبان داستانی زبانی جذاب و عامه‌پسند برای انتقال مفاهیم بلند قرآنی است، خاطر نشان کرد: در عصر حاضر که تهاجم فرهنگی قصد شکستن مرزهای فرهنگی و نفوذ به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را دارد، بهترین راه تمسک به قرآن و معانی الهی است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در نخستین دوره برگزاری خود با رویکرد بهره‌گیری از معارف الهی و قرآنی و فرهنگ‌سازی مضامین و آموزه‌های قرآن و عترت به منظور ایجاد خلاقیت، آموزش و حمایت از تولید داستان قرآنی آغاز به کار کرده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: از سال جاری با حمایت معاونت امور قرآن و عترت ارشاد و با تدابیر وزارت فرهنگ این منظومه در قالب 25 جشنواره در شهرهای مختلف برگزار شده است.

سرابی با اشاره به اینکه در خراسان‌رضوی جشنواره فیلم‌ کوتاه و انیمیشن قرآنی و داستان‌های قرآنی برگزار شده است، اظهار کرد: در حوزه ادبیات قرآنی در 24 شهرستان خراسان‌رضوی نشست‌های هم‌اندیشی، کارگاه‎های آموزشی و داستان‌نویسی در مرحله استانی برگزار کردیم و از دو ماه گذشته این جشنواره با عنوان ملی برگزار شد.

وی افزود: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره بیش از 570 اثر در حوزه داستان کوتاه و قریب به 30 رمان و داستان بلند به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: در مرحله دوم 275 اثر از مجموع آثار برگزیده شد که آثار برگزیده در قالب کتابی با نام باران آیه‌ها رونمایی می‌شود.

سرابی جشنواره ملی داستان‌های قرآنی را فرصتی بی‌بدیل برای علاقه‌مندان فرهنگ و هنر توصیف کرد و گفت: تولیدات آثار فاخر و بهره‌گیری از این آثار ارزشمند دو بعد مهم و تاثیر‌گذار این جشنواره بشمار می‌رود.

انتهای پیام/70023/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول