اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت کلام وحی در دیار علویان/52

مقیمی: استفاده بهینه‌تر از قرآن در جامعه اسلامی ترویج شود

خبرگزاری فارس: قاری برجسته قرآنی مازندران گفت: استفاده بهینه‌تر از قرآن در جامعه اسلامی ترویج شود.

مقیمی: استفاده بهینه‌تر از قرآن در جامعه اسلامی ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد مقیمی قاری برجسته قرآنی کشور عصر امروز در حاشیه برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیعیان قرآنی باید در جهان الگو و نمونه برای همه باشند.

وی بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی را یکی از عوامل ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه اعلام و خاطر نشان کرد: به خاطر وجود این کتاب الهی در بین مسلمانان باید این قشر جهان در همه امور نسبت به سایر ملل جهان در رأس قرار گیرند.

مقیمی در مورد کیفیت برگزاری این دوره از رقابت‌ها و سطح داوری این رقابت‌ها خاطر نشان کرد: وجود داوران خوب قرآنی و استقبال بی‌نظیر از مسابقات تاثیرگذاری مطلوب در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه رفاقت بین شرکت‌کنندگان دیگر مورد ستودنی در این دوره از مسابقات است، افزود: رعایت اخلاق و روابط صمیمی بین مسئولان و مسابقه‌دهندگان یکی از موارد مهم در این سری از مسابقات به شمار می‌آید.

مقیمی در مورد تاثیر آب و هوا و تغذیه در مسابقات قرائت تصریح کرد: اگر کارشناس تغذیه در این مسابقات بود، شاهد برگزاری مسابقات به شکل ایده‌آل می‌شدیم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد وضعیت داوری مسابقات قرآنی در سطح استان مازندران که برخی از فعالان استانی در این مورد گلایه داشتند، گفت: سطح‌‌آوری مسابقات قرآنی در سطح استان مازندران مشکلی نداشت ولی لازم بود زمان برگزاری مسابقات بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی مازندران در سطح استان مازندران باید در دو گروه سنی نوجوان و بزرگسال برگزار شود.

قاری برجسته قرآن کریم در استان مازندران در مورد توجه به مفاهیم قرآنی بیان داشت: اگر قاری به مفاهیم قرآنی توجه داشته باشد بی‌شک آثار انوار الهی مستدام‌تر در وجود انسانی نمایان می‌شود.

قاری مازندرانی در ادامه ابراز کرد: مسلمانان نباید با شنیدن صدای قرآن تنها به یاد عزاداری و مجالس ترحیم بیفتند.

وی با بیان اینکه قرآن در جامعه در مهجوریت و مظلومیت واقع شده است، افزود: جامعه اسلامی آن طور که باید از قرآن استفاده درست و بهینه نمی‌کند.

مقیمی با تاکید بر اینکه باید ابعاد فرهنگی قرآن در جامعه ترویج پیدا کند، گفت: یکی از راهکارهای ترویج قرآن در جامعه تجلیل از قهرمانان قرآنی در سطح جوامع اسلامی است.

انتهای پیام/86004/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول