اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

دریافت گواهی حفظ قرآن توسط 10 هزار زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 10 هزار دانش‌آموز زنجانی موفق به دریافت گواهی حفظ قرآن کریم شدند.

دریافت گواهی حفظ قرآن توسط 10 هزار زنجانی

امیر نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 25 درصد از دانش‌آموزان استان زنجان به صورت داوطلبانه در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 170 مدرسه قرآنی فعال در استان زنجان وجود دارد، خاطر نشان کرد: طرح نهضت ملی حفظ قرآن اجرای مرحله استانی خود را در استان زنجان با موفقیت پشت سر گذاشته است.

*توسعه مدارس استان زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه توسعه مدارس ویژه در استان زنجان یکی از برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود، تصریح کرد: میانگین نرخ باسوادی استان در گروه 10 تا 49 سال از میانگین ملی بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس سرشماری سال گذشته درصد باسوادی 92.62 درصد اعلام شده است، اضافه کرد: میزان رشد باسوادی استان بر اساس سرشماری سال گذشته 1.9 درصد است.

*برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان

نظری با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز طی سال جاری در شهرستان‌های استان زنجان، ادامه داد: این جشنواره در فروردین ماه سال آینده نیز در سطح استانی برگزار می‌شود.

*کتاب استان شناسی برای نخستین بار تالیف شد

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در استان زنجان کتاب «استان شناسی زنجان» تالیف شده است، اذعان داشت: این کتاب طی سال‌جاری به صورت آزمایشی در مدارس استان تدریس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: کتاب استان شناسی زنجان سال آینده به عنوان کتاب رسمی در دبیرستان‌ها تدریس می‌شود.

انتهای پیام/73006/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول