اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 بهمن ماه در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری اختتامیه جشنواره شعر فارسی قرآنی آیات

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برندگان جشنواره شعر فارسی قرآنی آیات، جمعه 13 بهمن ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه جشنواره شعر فارسی قرآنی آیات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره‌های قرآنی آیات شامل شعر قرآنی به زبان آذری، شیوه‌های نوین آموزش قرآن، جشنواره تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی، جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی قرآنی است.

به گفته وی، تعزیه، فیلم کوتاه قرآنی، تئاتر، گرافیک، نقاشی، خط و نگاره قرآنی، صنایع دستی، قصه‌خوانی، قصه‌گویی و برخی موارد دیگر ذیل عنوان جشنواره آیات گنجانده شده است.

همتی ادامه داد: جشنواره شعر قرآنی آیات در بخش شعر به زبان‌های کردی، فارسی، عربی و ترکی برگزار و به سبب سابقه و جایگاه فارس و شیراز در این زمینه، بخش فارسی این جشنواره در فارس برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا هشتم بهمن ماه جاری بود که سیزدهم این ماه، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان آن برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: به برکت این جشنواره دهه فجر امسال در استان فارس رنگ و بویی قرآنی پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این جشنواره برای نخستین بار در سه قالب کودک و نوجوان، کلاسیک و شعر نو در شیراز برگزار می‌شود و به یمن آن دبیرخانه دائمی جشنواره در استان فارس استقرار می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با عنوان «سرزمین عروسک‌ها» نیز در چند سالن شهر شیراز در حال برگزاری است.

این مسئول ابراز داشت: یکی از برنامه‌های جنبی فستیوال تئاتر کودک و نوجوان شیراز، آموزش ساخت عروسک و عروسک‌گردانی و اجرای تئاتر خیابانی برای کودکان است.

پخش 28 فیلم جشنواره فجر در دو سینمای ایران و تالار حافظ دیگر مطلبی بود که مورد اشاره همتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: فیلم‌های جشنواره فجر امسال به صورت دیجیتال پخش می‌شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تمام علاقمندان بتوانند از این فیلم‌ها استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: این 28 فیلم از شنبه چهاردهم تا سه‌شنبه بیست چهارم بهمن ماه جاری در شیراز پخش می‌شود و بیش از 64 نوبت نمایش برای آنها در نظر گرفته شده است.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس تعداد خبر و نحوه اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، گزارش‌ها و عکس‌های برتر رسانه‌ها از جشنواره معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

همتی در پایان اذعان داشت: در ایام برگزاری این جشنواره، اقلام فرهنگی بین تماشاگران توزیع شده و از طریق نظر‌سنجی فیلم منتخب تماشاگران انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول