اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ندای قرآن با بال هنر به پرواز درمی‌‌آید

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ندای قرآن می‌تواند بر بال هنر به پرواز در‌آید، گفت: زبان هنر در انعکاس حقایق قرآنی بسیار اثر‌بخش است.

ندای قرآن با بال هنر به پرواز درمی‌‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر مسعود‌پور بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره آیات قرآنی در فرهنگسرای اراک اظهار داشت: استفاده از هنر در انعکاس ندای قرآن بر کسی پوشیده نیست و باید نگاه‌ها را با استفاده از توانمندی‌های هنر به سوی دلدادگی به قرآن جلب کرد و افکار را به سوی قرآن سوق داد، چرا که قرآن عامل موفقیت و شکست‌ناپذیری در مقابل وسوسه‌های شیطانی است. 

وی با بیان اینکه جواب تمام ناتوانایی‌های عالم خاکی در این کتاب آسمانی است که هزاران ناگفته دارد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم این موهبت الهی محجور و غریب بماند چرا که قرآن کریم به معجزه خداوند متعال برای هدایت انسان به سوی رستگاری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از زبان هنر را یکی از روش‌های بسیار موثر در تفسیر قرآن دانست و بیان کرد: بیان قصص و کلام الهی در قالب هنر تعزیه و تابلو فرش‌های قرآنی و تاثیر گذاری به سزایی بر افراد دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین با بیان اینکه هنرمندان با زبان هنر و خلق آثار فاخر، می‌توانند ارزش‌های غنی اسلام را ترویج و گسترش دهند، گفت: با توجه به اینکه دشمنان برای خروج از ورطه نابودی و برای ضربه زدن به اسلام به سمت جنگ نرم روی آورده و جوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده‌اند باید با تاسی از قرآن کریم با روش‌های مختلف مانند هنر این جنگ را نیز همانند جنگ سخت دشمنان با پیروزی به پایان برسانیم.

مصطفی مشایخی اظهار داشت: 103 تابلو فرش قرآنی با موضوعات طراحی، نقشه و بافت از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال که از هر موضوع سه اثر به مرحله نهایی راه یافته است، همچنین در بخش تعزیه‌های قرآنی 46 اثر پژوهشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از داوری سه اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

در این مراسم  سه کتاب " مجلس نامه قرآنی" مربوط به مهدی دریایی و محمدرضا نظام آبادی دو تن از کارشناسان تعزیه استان مرکزی شامل مجالس تعزیه لوح سلیمان نبی جنگ بدر و خاتم دزدی از حضرت سلیمان رونمایی شد.

برگزیدگان در بخش پژوهش تعزیه‌های قرآنی به ترتیب نفر اول مهدی دریایی با مقاله انطباق شش مجلس تعزیه میرانجم با قرآن، نفر دوم ابوالفضل حری با مقاله بررسی وجوه نقل و نقالی در داستان‌های قرآنی، نفر سوم محمدرضا نظام‌آبادی با مقاله تعزیه و گذری بر قصص قرآنی و نفر چهارم اسماعیل مجللی با مقاله جایگاه قرآن در تعزیه و بررسی ساختارهای داستانی و تصویری قرآنی و در بخش اجرا پنج گروه راه یافته به بخش نهایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این آیین در بخش بافت تابلو فرش‌های قرآنی از محمد تقی دنیا‌جو از قم تقدیر ویژه شد و صابری از اراک، سکینه کارچانی از مهاجران،لیلا اسفندیاری از شازند به عنوان برگزیده نام برده شد، بخش طراحی از مرجان سلمانی از رفسنجان، حجت‌الله جباری از کمیجان و فاطمه و اکرم اسماعیل‌پور از اصفهان به عنوان نفرات اول تا سوم تقدیر شد.

در پایان این آیین از 30 نفر از پیشکسوتان عرصه بافندگان و طراحان تابلو فرش و تعزیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/87001/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول