اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاد علی نصیریان

جشنواره تئاتر قرآنی برهان در گلستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از مجموعه جشنواره قرآنی آیات با موضوع قرآنی با حضور استاد علی نصیریان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

جشنواره تئاتر قرآنی برهان در گلستان آغاز شد

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از یازدهم تا پانزدهم بهمن ماه 1391 در گرگان و کردکوی برگزار می‌شود.

علی کبیر افزود: در این دوره 10 نمایش در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی کردکوی به نمایش در می‌آیند.

به گفته وی، آثار پذیرفته شده از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، همدان، یزد و کرمانشاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند.

کبیر، با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: این جشنواره با موضوع انسان از منظر قرآن، انسان‌های خوب و بد، جلوه‌های عبودیت انسان، سیمای انسان‌های در قیامت و سیمای اهل بیت (ع) در قرآن کریم برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان داشت: امثال و حکایت‌های موجود در کلام و سیره اهل بیت (ع) و مفاهیم و پیام‌های اعتقادی و اخلاقی در احادیث و روایات ائمه (ع) نیز بخش دیگری از موضوعات نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان هستند. 

آثار پذیرفته شده در گرگان و کردکوی به نمایش در می‌آیند

وی جشنواره فوق برخی از اهداف جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور قرآنی و نشان دادن جلوه‌های نو و بدیع سیمای انسان در قرآن از طریق نمایش و سوق دادن منش هنرمند به مطالعه و تحقیق و پژوهش در قرآن کریم برشمرد.

کبیر اضافه کرد: معرفی فرهنگ دینی و مذهبی به آحاد مردم به ویژه نسل جوان و شناسایی و معرفی پدیدآورندگان آثار نمایشی قرآنی برخی دیگر از اهداف این جشنواره هستند.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: فراهم کردم بستر مناسب برای تجربه موضوعات جدید در قالب تازه نمایش با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم نیز هدف دیگری است که در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان پیگیری می‌شود.

وی متذکر شد: آثار پذیرفته شده از 11 تا 15 بهمن ماه در دو نوبت (10 و 30 دقیقه و 19) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و یک نوبت (ساعت 16) در مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی کردکوی به نمایش در می‌آیند.

لازم به ذکر است آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان پانزدهم بهمن ماه 1391 با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2307/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول