اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی با فعالیت‌های قرآنی صورت گرفت

حضور قاریان بین‌المللی قرآن در آستان مقدس قم

خبرگزاری فارس: جمعی از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة المصطفی با حضور در آستان حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، از فعالیت‌های قرآنی و حدیثی آستان مقدس قم دیدن کردند.

حضور قاریان بین‌المللی قرآن در آستان مقدس قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام عباس مهندسی مسئول واحد قرآن و حدیث کریمه اهل ‌بیت‌(س) در این دیدار ضمن توضیح برنامه‌های قرآنی حرم مطهر گفت: رسول گرامی اسلام(ص) از مسلمانان در‌باره قرآن دو رسالت درخواست کرده است که یکی فراگیری قرآن و دیگری رساندن این پیام عظیم به دیگران است.

وی اضافه کرد: ‌در ادبیات دینی بحث تبلیغ و دعوت باید سه عنصر عمق، طول و عرض مناسب را داشته باشد تا بتواند ماندگاری تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

مسئول واحد قرآن و حدیث کریمه اهل ‌بیت‌(س) با اشاره به تبلیغ پیامبر(ص) در 23 سال افزود: ‌تبلیغ این پیامبر الهی بسیار گسترده بود، چرا که از نظر کمیت مخاطب بسیار گسترده است، به گونه‌ای که هم اکنون بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین مدت زمان حاکمیت اسلام در جهان خاموشی ندارد، چرا که هم اکنون نور اسلام 14 قرن روشن بوده و خاموش نشده است و گفتمان مسلمین هنوز پابرجاست.

مهندسی اضافه کرد: این کلام قرآنی پیامبر در عمق وجودی انسان‌ها ریشه دوانده است و هرگز به سمت زوال نخواهد رفت.

در این دیدار، قاریانی از کشورهای نیجریه، ساحل عاج، فیلیپین، ترکیه، گرجستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، بورکینافاسو و ‌هندوستان حضور داشتند.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول