اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

اصناف و بازاریان قروه در کتابخانه‌های عمومی عضو می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی قروه از اجرای برنامه‌ای به منظور عضوگیری از اصناف و بازاریان این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

اصناف و بازاریان قروه در کتابخانه‌های عمومی عضو می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمد‌رسول شیخی‌زاده ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه از اجرای برنامه‌ای به منظور عضوگیری از اصناف و بازاریان این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و اظهار‌ داشت: اجرای طرح مذکور می‌تواند در کمک به برطرف شدن بخشی از مشکلات مالی این نهاد فرهنگی نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 6 هزار بازاری از صنف‌های مختلف در قروه فعالیت می‌کنند که عضویت آنها در کتابخانه‌های عمومی دارای مزیت‌های زیادی برای شهرستان است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی قروه افزود: اجرای این برنامه علاوه بر حل بخشی از مشکلات کتابخانه‌ها می‌تواند در ارتقای بصیرت و آگاهی اصناف و بازاریان مهم و اثرگذار باشد.

شیخی‌زاده با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه اظهار‌ داشت: نهادینه‌شدن فرهنگ مطالعه در میان مردم یک جامعه تأثیر مستقیمی در توسعه آن جامعه خواهد داشت.

وی به لزوم راه‌اندازی بخش نابینایان در کتابخانه عمومی شماره یک قروه اشاره کرد و گفت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و توجه به نیازهای آنها امری ضروری است.

فرماندار قروه گفت: اداره بهزیستی شهرستان می‌تواند در راستای راه‌اندازی بخش ویژه نابینایان و کم‌بینایان از کتابخانه‌های عمومی حمایت کند.

مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه نیز در این جلسه عنوان‌ کرد: این شهرستان با 230 هزار نفر جمعیت دارای 5 کتابخانه عمومی نهادی و 2 کتابخانه عمومی مشارکتی است.

جواد عباسی گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار‌ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه عضویت دارند و بالغ بر 46 هزار عنوان کتاب در این کتابخانه‌ها در دسترس عموم قرار دارد.

وی با تقدیر از حمایت مسئولان شهرستان قروه از کتابخانه‌های عمومی اضافه‌ کرد: خوشبختانه فرماندار و سایر اعضای انجمن دید مثبتی نسبت به این نهاد‌فرهنگی دارند و این امر در ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/79001/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول