اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تعامل و حل مشکلات اقتصادی

گردهمایی اصناف با مسئولان و نمایندگان اردبیل برگزار شد / همدلی خواست عموم مردم

خبرگزاری فارس: با هدف تعامل و برقراری ارتباط مطلو‌ب‌تر برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اولین گردهمایی معتمدان اصناف و بازار با مسئولان و نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

گردهمایی اصناف با مسئولان و نمایندگان اردبیل برگزار شد / همدلی خواست عموم مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، نماینده جامعه اسلامی اصناف و بازاریان در سخنانی اظهار داشت: ما نشست‌های تعاملی خودمان را با مسئولان استان و نمایندگان در مجلس به صورت شش ماه یکبار برگزار می‌کنیم چرا که معتقدیم در سایه این تعامل و ارتباطات است که می‌توانیم مشکلات را رفع کرده و در پیگیری مطالبات شایسته و درست عمل کنیم.

حسین زکوی خاطرنشان کرد: خواست مردم اردبیل تعامل نمایندگان استان، برقراری وحدت در تصمیم‌گیری‌ها و تامین منافع عمومی با ایجاد و حفظ مسئولیت‌پذیری است که امیدواریم در این زمینه هم جامعه اصناف و هم بازاریان بتوانند نقش سازنده‌ای را در پیشبرد اهداف و حرکت همسوی نمایندگان ایفا کنند.

این مسئول گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم در کنار برقراری وحدت و یکپارچگی نمایندگان استان در مجلس پیگیری اصلی‌ترین مطالبات به ویژه حل مشکل بیکاری و رفع تورم از چهره جامعه اسلامی است که به نظر می‌رسد در این زمینه نمایندگان استان می‌توانند با قوانین کار‌آمد نقش اصلی و اساسی ایفا کنند.

نماینده جامعه اسلامی اصناف و بازاریان یادآور شد: اگر این پیگیری‌ها و استمرار فعالیت‌ها را شاهد باشیم قطعاً اعتماد مردم هم جلب شده و منجر به ثمر‌بخشی مفید و موثری خواهد شد.

زکوی یکی دیگر از معضلات استان اردبیل را عدم جذب سرمایه‌گذار به دلیل توسعه‌نیافتگی زیر‌ساخت‌ها و بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی صنایع بزرگ به دلیل نبود این زیر‌ساخت‌ها اعلام کرد و گفت:‌ استان اردبیل سال‌هاست که از محرومیت مزمن در این زمینه رنج می‌برد به طوری که شاخص‌ها بیانگر این است که ما همچنان در جذب سرمایه‌گذار جزو استان‌های در رده پایین قرار داریم.

وی نمونه معطلی و بی‌سرانجامی پروژه‌های با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را پتروشیمی و پالایشگاه اعلام کرد و بیان داشت:‌ به رغم شعارها و وعده‌ها هنوز این خواسته و مطالبه مردم به ثمر ننشسته و ما شاهد ابتر ماندن چنین سرمایه‌گذاری‌هایی هستیم.

نماینده جامعه اسلامی اصناف و بازاریان به مصوبات دولت در استان در حل مشکلات عمران شهری اشاره کرد و افزود: در این زمینه آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد تخصیص کم 50 میلیارد تومان اعتبارات شهرداری‌ها و همچنین 5 میلیارد تومان ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که از این میان سهم اردبیل تنها 2 میلیارد تومان بوده است.

زکوی خواستار پرهیز از اختلاف و رفتارهای چندگونه در عزل و نصب مدیران و مسئولان اجرایی شد و تصریح کرد: شتابی که در این امر مشاهده می‌شود نسبت به سایر مناطق شتابی عجیب است به طوری که در یک فرصت یک ساله شاهد آن هستیم که چندین مدیر در یک مجموعه تغییر می‌یابد و هیچ کس در چنین مدیریتی پاسخگو نبوده و مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

این مسئول‌ با گلایه از بی‌سرانجام ماندن منطقه ویژه اقتصادی،‌ جذب نشدن سرمایه‌گذاری‌ها به صورت کامل، به حقیقت نپیوستن رویای راه‌آهن اردبیل - میانه و برخی دیگر از پروژه‌ها و مطالبات را خاطرنشان کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد تلاش نمایندگان برای احیا کردن ظرفیت‌های استان است که می‌تواند فرصت اشتغال بیشتری را فراهم کند.

 

دولت و مجلس به جای التهاب‌آفرینی به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده جامعه اسلامی اصناف و بازاریان با اشاره به رکود و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل ابراز داشت:‌ جای تاسف است که مجموعه‌هایی همچون سبلان پارچه که زیر پوشش شرکت‌های اقماری یکی از بانک‌ها رفته همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و صدها کارگر این مجموعه و سایر مجموعه‌های تولیدی استان بیکار شده و نتوانسته‌اند کسب درآمد و معیشت مناسبی داشته باشند.

زکوی به بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار به رغم تلاش جامعه اصناف و بازاریان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اقشار جامعه امروز با این وضعیت گرانی و تورم به اقشار آسیب‌پذیر تبدیل شده‌اند و بهتر است مجلس و دولت سعی کنند اولویت اصلی را در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال قرار دهند چرا که تفرقه و دودستگی، نزاع و هیجان و التهاب امروز هیچ دردی را درمان نمی‌کند.

وی با گلایه از به نتیجه نرسیدن موضوع انتقال آب از قزل‌اوزن و حل نکردن مشکل آب شرب اردبیل عنوان کرد: واقعاً خوردن آب شرب اردبیل با وضعیتی که دارد دل شیر می‌خواهد چرا که به هیچ عنوان آب شرب اردبیل از شاخص‌های مطلوب سلامتی برخوردار نیست.

نماینده جامعه اسلامی اصناف و بازاریان امیدواری مردم را به نمایندگان دور نهم بسیار بالا دانست و یادآور شد:‌ قطعاً نمایندگان به وعده خود در ایام انتخابات مبنی بر جذب سرمایه‌گذاران، به ثمر رساندن بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام نظیر پتروشیمی و راه‌آهن،‌ رفع بیکاری،‌ توسعه عمرانی و تعمیق نظام تربیتی و آموزشی توجه خواهند کرد چرا که همه آنها مطالبات عمومی مردم است و در این باب ضرورت دارد بیش از گذشته به خواسته و مطالبات مردم توجه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر نماینده جامعه اصناف و بازاریان اردبیل نیز در این جلسه به فرموده نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه وحدت و همدلی مایه رحمت و تفرقه و دودستگی مایه عذاب است، اشاره کرد و افزود: ما بسیار متاسفیم که در این نشست متولی اصلی بازار و اصناف و بسیاری از مدیران و مسئولان حاضر نشده‌اند در حالی که بسیاری از آنها دعوت شده بودند تا درد و دل‌های ما را بشنوند.

احمد ایرانی جم تصریح کرد: خواسته و مطالبه حقیقی ما به عنوان قشری تاثیر‌گذار از جامعه حفظ وحدت و همدلی نمایندگان در پیگیری مطالبات عموم مردم است.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول