اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین بار ترکیب مجمع نمایندگان استان اردبیل تغییر کرد

پیرمؤذن رئیس و برومند سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل شدند

خبرگزاری فارس: در کمتر از یک هفته برای دومین بار ترکیب مجمع نمایندگان استان اردبیل تغییر کرد و با استعفای یونس اسدی از ریاست مجمع، کمال‌الدین پیرمؤذن جانشین او شد.

پیرمؤذن رئیس و برومند سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل شدند

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل ‌اظهار داشت: یونس اسدی به دلیل مشکلات شخصی از ریاست دومین دوره فعالیت مجمع نمایندگان استان در کمتر از یک هفته استعفا کرد و با پیشنهاد تعدادی از نمایندگان بنده مسئولیت ریاست مجمع نمایندگان استان را پذیرفتم.

کمال‌الدین پیرمؤذن تصریح کرد: با توجه به مفاد و اساسنامه مجمع نمایندگان استان که اگر رئیس مجمع از مرکز استان بود، دبیر و سخنگوی آن باید از شهرستان‌های دیگر باشد، مصطفی افضلی‌فرد از سخنگویی و دبیری مجمع کنار رفت و حبیب برومند جانشین او در این پست شد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع به سرعت فعالیتش را در دور جدید شروع کرده و ما با همراهی نمایندگان، همدلی و همکاری آن‌ها سعی می‌کنیم کارهای اساسی استان را پیگیری کرده و پیش ببریم.

پیرمؤذن عنوان کرد: اعضای مجمع نمایندگان استان تلاش می‌کنند تا در آستانه تقدیم لایحه بودجه سال 92 و بررسی آن در مجلس، با همدلی و وفاق تلاش کنند تا کارهای اساسی هرگز بر زمین نماند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: مجمع در دور جدید فعالیتش تلاش می‌کند تا تعامل و ارتباطی نزدیک با استاندار و مدیران استانی داشته باشد تا با همکاری و همدلی آن‌ها بتواند کارها را به سرمنزل مقصود برساند.

وی یادآور شد: بدون خط و مشی سیاسی و حزبی، ملاک عمل ما نقشه راه ترسیم شده برای مجمع است که همه با یک هدف در این مسیر حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان با هدف بها دادن به نقطه نظرات و هشدارها و انظارهای نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل حول محور وحدت و همدلی کارهای اساسی را پیگیری کرده و در این مسیر گام‌های جدی بر می‌دارند.

بعد از منابع طبیعی نوبت تغییر مدیریت آموزش و پرورش است

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود به حضور رئیس جمهور در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان پنج دقیقه در نشست چهار ساعته رئیس جمهور با نمایندگان در مجلس سخنرانی می‌کنم و از مشکلات و تنگناهای توسعه استان و کارهای ملی و اساسی در سطح کشور سخن به میان می‌آورم.

وی گفت: در این نشست قرار است دو ساعت رئیس جمهور و دو ساعت نیز نمایندگان استان سخنرانی کنند که اغلب مطالب در خصوص لایحه بودجه سال 92، تورم و گرانی، مسایل اقتصادی کشور و همچنین نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به تغییر مدیریت منابع طبیعی و حضور محسن‌زاده به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: برای آموزش و پرورش نیز از بین دو گزینه ذبیحی و سپهری، بیشترین تفاهم و توافق بر سر ذبیحی است که ظرف هفته‌های آینده به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل معرفی می‌شود.

رئیس جدید مجتمع نمایندگان استان با بیان اینکه جلوی استخدام‌های تبعیض‌آمیز که نشانی از شایستگی‌ها در آن نباشد، ‌ایستادگی می‌کنیم، تصریح کرد: اگر دولت به استانداری‌ها مجوز استخدام داده است باید این کار براساس ضوابط و مقررات و برگزاری آزمون انجام شود تا حق و حقوقی ضایع نشود.

این نماینده مجلس از استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بنده به خاطر حوادث ناگوار در برخی از مدارس و کشته شدن دانش‌آموزان پیرانشهری از وزیر آموزش و پرورش در این استیضاح سئوال می‌کنم.

طرح حمایت از تولید داخلی در شرف تدوین

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه سخنان خود از تدوین طرح حمایت از تولید داخلی خبر داد و عنوان کرد: قرار است این هفته طرح حمایت از تولید داخلی توسط کمیسیون صنایع مجلس تقدیم صحن علنی مجلس شود تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: در این طرح سعی شده است با حمایت از بخش خصوصی موانع صادرات رفع شده و یک انعطاف محسوسی را در قوانین و به‌ویژه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش شاهد و ناظر باشیم.

پیرمؤذن ادامه داد: در این طرح جلوی برخی سوداگری‌های نامناسب گرفته شده و راهکارهای اساسی در توجه و بها دادن به بخش صنعت، اقتصاد و تولید پیش‌بینی شده است.

عاملان تخریب محیط زیست و آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در ادامه سخنان خود به آلودگی هوا در گرامیداشت هفته هوای پاک و محورهای کنترلی آن اشاره کرد و گفت:‌ ما در سه محور پیشنهادات خود را ارایه کردیم که محور اول استفاده از سوخت‌های استاندارد یورو 4 در مناطق مختلف کشور و بهره‌گیری از انرژی‌های استاندارد، راهکار دوم توسعه فضای سبز و راهکار سوم نیز توسعه حمل و نقل عمومی کشور است.

وی افزود: در برنامه‌ریزی جدید سعی داریم از فعالیت 3 هزار واحد آلاینده با نصب فیلترهای مناسب تسویه هوا و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم تا میزان آلودگی‌ها کاسته شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین از معرفی مقصران اصلی آلودگی محیط زیست و خسارت به عرصه‌های حیات بشری به‌ویژه در کلان‌شهرها به همت فراکسیون حفظ محیط زیست مجلس به مراجع قضایی و ذیصلاح خبر داد.

انتهای ‌پیام/62004/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول