اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال 92

اصناف ملزم به استفاده از سامانه‌های صندوق فروش می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صاحبان 10 رشته شغلی به عنوان اصناف، از ابتدای سال 92 ملزم به استفاده از سامانه‌های صندوق فروش هستند.

اصناف ملزم به استفاده از سامانه‌های صندوق فروش می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، نصرالله نصیری گفت: بر اساس ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه و در اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی و با هدف شفافیت در مبادلات اقتصادی و تشخیص درآمدهای مودیان مالیاتی و مالیات در ارزش افزوده مقرر شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و شورای اصناف کشور تا پایان سال، صاحبان مشاغل را بر اساس اولویت، ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش کند.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اطلاع‌رسانی لازم و جلسه‌های توجیهی برگزاری شده با مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های صنفی درباره این طرح گفت: سازمان امور مالیاتی معادل هزینه‌ای که نصب صندوق‌های فروشگاهی دارد را از مالیات پیش‌بینی شده واحدها کسر می‌کند.

وی با اشاره به عمده‌ترین گروه‌های کالایی مشمول این طرح عنوان کرد: صرافی‌ها، طلافروشان، لوازم خانگی، داروخانه‌ها باید نسبت به استفاده از سامانه صندوق فروش بازاریان دارای نرم‌افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش اقدام کنند.

نصیری تصریح کرد: از ابتدای سال آینده، 10 گروه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره، فروشندگان آهن‌آلات و سایر فلزات رنگی شامل فولاد، مس، روی، برنج، سرب و آلومینیوم، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت‌افزاری، فروشندگان ماشین اداری و لوازم قطعات و تجهیزات مربوط به آن و نیز فروشندگان لوازم خانگی، لوازم آرایش و بهداشتی و چلوکبابی‌ها، تالارهای پذیرایی، ارائه‌دهندگان خدمات پذیرایی، هتل‌ها و متل‌ها و میهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها و پانسیون‌ها نیز ملزم به استفاده از صندوق فروش هستند.

انتهای‌پیام/86003/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول