اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

مجمع نمایندگان اردبیل با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از نشست اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل با رئیس‌جمهور به عنوان اولویت اول در آینده نزدیک خبر داد.

مجمع نمایندگان اردبیل با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی ‌افضلی‌فرد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در این نشست قرار است مشکلات و معضلات پیش روی استان اردبیل مطرح شود که امیدواریم در این دیدار رئیس‌جمهور بدون توجه به امضاکنندگان طرح سئوال از رئیس‌جمهور و یا برخی اظهارنظرهای مختلف در خصوص دولت به مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی نمایندگان توجه داشته باشد و ملاک عمل را احیای حق و حقوق واقعی مردم لحاظ کند.

وی در خصوص صدور مجوزهای استخدامی 500 هزار نفری از سوی دولت در روزهای اخیر گفت: ما در این زمینه تذکرات جدی را به دولت داده‌ایم چرا که چنین استخدام‌هایی با این حجم عظیم خلاف قانون پنجم توسعه است و با وجود بازنشستگی نیروهای اداری و استخدامی باید استخدام‌های جدید بر اساس ساز و کارهای قانونی و در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه صورت بگیرد.

افضلی‌فرد ادامه داد: اخیراً با قرعه‌کشی که بنده راضی به آن نبودم رئیس جدید و سخنگو و دبیر مجمع نمایندگان استان انتخاب شد که به نظر می‌رسد در این دوره نیز بتوانیم به صورت یکپارچه پیگیر مشکلات و معضلات استان و حل آنها در چارچوب مقررات و قوانین حاکم کشور باشیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل به نشست اخیر اعضای مجمع با استاندار اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: قرار است به زودی بیانیه‌ای را در خصوص اجرای بخشنامه اخیر دولت در زمینه استخدام نیروها بدهیم، چرا که معتقدیم استخدام‌های جدید باید طبق قانون و بر اساس آزمون تعیین شده و بدون هیچ گونه پارتی‌بازی صورت بگیرد که در این زمینه با استاندار اردبیل نیز اتمام حجت صورت گرفته است.

این نماینده مجلس سهم صنعت استان اردبیل از صنعت کشور را نیم درصد اعلام کرد و گفت: 60 درصد واحدهای تولیدی با ظرفیت 50 درصد به پایین فعالیت می‌کنند که عمده مشکل آنها تسهیلات سرمایه در گردش و پرداخت نشدن حق و حقوق‌شان از محل هدفمندی یارانه‌هاست که به رغم آن گاه با جرایم و مالیات ارزش افزوده نیز روبرو هستند که مشکلات و نارسایی‌های آنها را دو چندان می‌‌کند.

افضلی‌فرد با بیان اینکه 950 واحد تولیدی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند که کارگاه‌های کوچک و واحدهای زود بازده بیشتر در معرض آسیب و تعطیلی قرار دارند، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان اردبیل به دلیل نوسانات ارزی متزلزل شدند و حمایت‌های چندانی نیز از آنها صورت نگرفته است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در بازدیدهایی که از واحدهای صنعتی داشتیم مشکلات آنها را اغلب سرمایه در گردش و هزینه‌ شدن تسهیلات مشاهده کردیم و در زمینه بازاریابی و تضمین فروش محصولات خود با مشکلات چندانی روبرو نبودند.

وی ادامه داد: اتحادیه صنوف نیز مانند واحدهای صنعتی با مشکل دریافت ارزش افزوده بالا از سوی مسئولان روبرو هستند و گاه مالیات سنگینی به آنها وضع می‌شود در حالی که از رونق تولیدی و اقتصادی خوبی نیز برخوردار نیستند که به جد این موضوع برای آنها مشکل‌آفرین شده است.

افضلی‌فرد از دعوت مسئولان ذیربط در تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی به کمیسیون اصل 90 به همراه بانک مرکزی برای توضیح در خصوص تامین این مواد خبر داد و گفت: ما از طریق کمیسیون اصل 90 سعی کردیم این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا در تامین مواد اولیه و همچنین ارز مرجع اقدامات لازم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه ابراز داشت: با مسئولان بانک توسعه صادرات نشست‌هایی را برگزار کردیم تا از محل صندوق توسعه ملی بتوانند تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی را پرداخت کنند که قرار است برای صنعت پتروشیمی استان اردبیل نیز از همین محل تسهیلاتی پرداخت شود.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری راه آهن اردبیل به عنوان اولویت جدی اظهار داشت: پیشنهاداتی از سوی نماینده سراب برای ادامه خط ریلی تبریز ـ بستان‌آباد ـ سراب به نیر ـ سرعین مطرح شد که به نظر می‌رسد این طرح نیاز به مطالعات بیشتری دارد ولی ما تکمیل راه آهن در حال احداث اردبیل را فدای طرح پیشنهادی نماینده سراب نمی‌کنیم و به نظر می‌رسد همان راه آهن میانه ـ اردبیل در اولویت جدی ماست.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول