اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گلستان:

آگهی‎های رنگی فروش فیش حج غیرمجاز است

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: آگهی‎های رنگی فروش فیش حج همگی غیرمجاز هستند که در این راستا فروشنده و خریدار مغبون واقع شده و دلال به سوددهی می‎رسد.

آگهی‎های رنگی فروش فیش حج غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شیخی ظهر امروز در نخستین همایش عمره گزاران در شبستان امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: 32 دفتر حج و زیارت در گلستان وجود دارد و 16 دفتر در شهرستان گرگان فعال است لذا نقل و انتقالات سند باید با این دفاتر صورت پذیرد تا از هر گونه کلاهبرداری جلوگیری شود.

کشف 47 سند جعلی حج در گلستان

وی از کشف 47 سند جعلی حج در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: کلاهبرداری‎ها اکنون مدرن، علمی و مکانیزه شده است بنابراین هشدارها باید جدی گرفته شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه سفر زیارتی یک فرصت الهی است تصریح کرد: این سفر چشم و همچشمی و تلاشی سنگین برای سفری کوتاه و پرکردن ساک‎های سوغاتی با قیمت بالا و تغییر لقب دادن نیست بلکه فرصتی برای پاک شدن و خدایی شدن است.

شیخی ابراز داشت: یک دانه در زمین بدون هیچ شدتی، زمین را می‎شکافد و به سمت نور قد می‎کشد حتی گیاهان اعماق دریا و گیاهان میکروسکپی از تاریکی به سمت نور هدایت می‎شوند که این مهم نشان‌دهنده عظمتی شگفت‎انگیز است.

وی در خصوص اعزام زائران به سفر معنوی کعبه بیان داشت: در سال جاری قرار بود 800 هزار زائر به عربستان اعزام شوند اما با توجه به گرانی اعزام عتبات عالیات شاهد افت شدید در اعزام زائران بودیم.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بودجه دولتی ندارد خاطرنشان کرد: پولی که از زائران دریافت می‎شود صرف همان زائر خواهد شد و اگر ریالی از این منابع برای دیگری خرج شود شبهه شرعی دارد و نماینده ولی فقیه در این زمینه به شدت نظارت می‎کند.

سال گذشته 19 ایرانی به خاطر موادمخدر اعدام شدند

شیخی با تاکید بر اینکه زائران باید از هرگونه موادمخدر به کشور میزبان خودداری کنند، متذکر شد: کشور میزبان در خصوص موادمخدر به شدت برخورد می‎کند و سال گذشته 19 ایرانی به خاطر موادمخدر اعدام شدند.

وی افزود: زائرانی که اعتیاد به موادمخدر دارند باید سفر خود را به تاخیر انداخته و بدن خویش را سم‎زدایی کنند.

برگزاری کلاس خرافه‎شناسی و خرافه‎زدایی برای مداحان

مدیر حج و زیارت گلستان از اجرای یک پروژه فرهنگی در استان خبر داد و اظهار کرد: خرافه‎گویی در مداحی یک دغدغه جدی است لذا برای اینکه مداحان در کاروان‎ها از اصولی طراحی شده بهره‎مند شوند، در قالب یک کتاب، مجموعه اشعار به عنوان منبع مرجع در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی از برگزاری کلاس خرافه‎شناسی و خرافه‎زدایی برای مداحان خبر داد و بیان داشت: این آموزش ها به منظور جلوگیری از هرگونه شرک خفیف اجرا می‎شود.

انتهای پیام/2307/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول