اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

نمایشگاه کتاب قم به نیاز دانشجویان و طلاب پاسخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب به خوبی پاسخگوی نیاز دانشجویان، طلاب و عموم مردم است.

نمایشگاه کتاب قم به نیاز دانشجویان و طلاب پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم با اشاره به برگزاری هشت دوره نمایشگاه کتاب در استان قم اظهار کرد: نشاط خوبی در انسان از دیدن انواع کتاب‌ها به وجود می‌آید و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی موجب آشنایی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان با تازه‌های نشر می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب قم در سال جاری دارای تفاوت‌هایی نسبت به دوره‌های گذشته است زیرا بخش‌های آموزشی و کمک آموزشی به صورت گسترده در سال جاری در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته و تنوع خوبی در رشته‌های مختلف دیده می‌شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه بسیاری از کتاب‌های دانشگاهی توسط دانشجویان قمی از تهران گفت: این نمایشگاه سبب شده است دانشجویان رشته‌های گوناگون بتوانند موارد مورد نیاز خود را با این ابتکار جدید در شهر خودشان تهیه کنند.

وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید تلاش کنند نمایشگاه‌های کتاب را متفاوت‌تر و برتر از سال‌های گذشته برگزار کنند تا مراجعه‌کنندگان با غرفه‌های تکراری مواجه نشده و از بازدید نمایشگاه کتاب دچار خستگی نشوند.

آشتیانی کیفیت و کمیت نمایشگاه هشتم را مورد توجه قرار داد و افزود: ناشران معتبری از سایر شهرها نیز در این نمایشگاه حاضر بوده و موجب افزایش رقابت میان ناشران قمی نیز شده‌اند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به ورود میلیونی زائران داخلی و خارجی به قم در طول سال خاطرنشان کرد: این افراد علاوه بر زیارت اماکن مقدس به دنبال تهیه محصولات و کتاب‌های فرهنگی و دینی هم هستند بنابراین می‌توان برای احداث نمایشگاه دائمی کتاب اقدام کرد تا همه زائران و نیز مردم قم بتوانند موارد مورد نیاز خود را از این مکان تهیه کنند.

وی بیان داشت: نمایندگان مجلس نیز در قالب کمیسیون فرهنگی می‌توانند در این زمینه وارد عمل شوند و اگر این کار صورت گیرد تأثیر زیادی بر روی ارتقای فرهنگی قم خواهد داشت.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول