اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

سران فتنه نظام را به بهانه‌های پوچ و خیالی فروختند/خطر تجزیه کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جامعة المصطفی گفت: در سال 88 کسانی که به عنوان سران فتنه شناخته می‌شوند انقلاب اسلامی، ‌امام و رهبری را به بهانه‌های پوچ و خیالی فروختند.

سران فتنه نظام را به بهانه‌های پوچ و خیالی فروختند/خطر تجزیه کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر جامعة المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی میلاد فخر بشریت حضرت محمد(ص) را زیباترین تابلوی خالق هستی دانست و افزود: امت اسلام از شیعه و سنی در برابر این وجود نازنین تواضع دارند و شخصیت و سیره او برای همه ما الهام‌بخش است و ابراز عشق و علاقه به این وجود نازنین یک وظیفه الهی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است، افزود: میلاد مبارک پیامبر خدا باید مشعل هدایت و نماد وحدت و همبستگی برای امت اسلام باشد و مسیر انحرافی در میان امت اسلام و جهان منزوی شود.

وی در ادامه با تاکید بر وحدت و همبستگی میان امت اسلام گفت: با وجود اینکه در میان مذاهب اسلامی در برخی از مبانی و معارف فقهی و اخلاقی شاهد اختلافاتی هستیم، اما در بسیاری از مبانی اصلی و اساسی نظیر وحدانیت خدا، رسالت پیامبر(ص)، قرآن و بخش زیادی از معارف فقهی و مذاهب اسلامی دارای مشترکاتی هستیم، بنابراین باید وحدت امت اسلام از دو زاویه مورد تحلیل قرار گیرد.

اعرافی با بیان اینکه امروز دو خطر بزرگ جهان اسلام را تهدید می‌کند تصریح کرد: خطر اول تجزیه مرزهای کشورهای اسلامی است که این خطر در سودان که کشور بزرگ اسلامی بود اتفاق افتاد و به دو کشور تجزیه شد و همچنین این طرح دشمن در سوریه که محور مقاومت است و کشورهای ترکیه، پاکستان، بنگلادش و افغانستان دنبال می‌شود.

وی تفرق مذهبی را دومین خطر بزرگ کشورهای اسلامی از سوی دشمنان بیان کرد و افزود: دشمنان به دنبال ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در میان کشورهای اسلامی هستند تا توان و قدرت ایمانی و اسلامی را از امت اسلام بگیرند تا قدرت نفس کشیدن در مقابل آنها در منطقه باقی نماند اما شیعه و سنی هر چند افکار متفاوتی دارند هر دو از آنِ اسلامند و باید وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: پیام هفته وحدت هوشیاری و آگاهی در برابر توطئه‌های دشمنانی است که به دنبال تضعیف قدرت اسلام هستند.

اعرافی با اشاره به اقدامات تندروهای وهابی و تکفیری که با پشتیبانی آمریکا صورت می‌گیرد گفت: پیام هفته وحدت انسجام و همبستگی در میان امت اسلام است و امروز شرایط عالم و جهان به گونه‌ای است که باید با هوشیاری، آگاهی، مقاومت و همبستگی به قله‌های بلند پیروزی رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دهه فجر را دهه فوق‌العاده مهم اسلامی و انقلابی دانست و افزود: دهه فجر سالگرد پیروزی یک ملت و غلبه بر همه دشمنان در عالم است.

رئیس جامعة المصطفی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها خدمات بزرگی را برای ملت ایران به ارمغان آورد که مهمترین آن پایه‌های ایمانی و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه وجود برخی از مشکلات نباید از فروغ و درخشش انقلاب اسلامی بکاهد تصریح کرد: عظمت و شکوه بیداری اسلامی و زنده شدن اسلام و پیشرفت‌های مختلف کشور به برکت انقلاب اسلامی است و نسل امروز باید این انقلاب را مهم شمارند و مسئولان وظایف سنگینی را در این خصوص بر عهده دارند.

اعرافی برگزاری مراسم‌های تحلیلی و آشنا ساختن نسل جوان با برکات و شکوه انقلاب و شخصیت امام راحل و شهدا در مدارس،‌ دانشگاه‌ها و ‌مساجد از سوی مسئولان را ضروری دانست و ادامه داد: نسل جوان باید بدانند که چه سرمایه بزرگی دارند و چه کار بزرگی در دنیا انجام گرفته است.

وی دهه فجر را دهه نشاط و شکوه ملت ایران دانست و افزود: راهپیمایی 22 بهمن باید بسیاری از نقشه‌ها و توطئه‌هایی که در ذهن دشمنان بیرونی و غافلان داخلی است؛ نقش بر آب کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن باید خط پایان بسیاری از‌ توطئه‌های استکبار عالم و فریب‌خوردگان داخلی باشد.

وی با اشاره به تلاش اخیر دشمنان در خدشه وارد کردن به انتخابات سالم و با شکوه ملت ایران گفت: در سال 88 کسانی که به عنوان سران فتنه شناخته می‌شوند انقلاب اسلامی، ‌امام و رهبری را به بهانه‌های پوچ و خیالی فروختند و گناه بزرگی را مرتکب شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان همیشه به دنبال فتنه‌انگیزی هستند افزود: کسانی که طوری حرف می‌زنند که گویا انتخابات در این کشور مشکل دارد همراه دشمن هستند چرا که تا به حال این انتخابات گروهی را روی کار آورده و گروه دیگر را برده و انتخابات با اصول درست انجام شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد: باید از دهه فجر نیرو بگیریم و از انتخابات به خوبی عبور کنیم.

اعرافی با اشاره به رخدادهای اخیر جهان اسلام گفت: امروز جهان اسلام از هر سو مورد تعرض و حملات دشمنان است.

وی با اشاره به تعرضات و ترورهای شیعیان مظلوم پاکستان تصریح کرد: ما با شیعیان مظلوم پاکستان اعلام همبستگی می‌کنیم.

رئیس جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: تعرضاتی که در عراق،‌ سوریه و نسبت به مردم مظلوم فلسطین اعم از شیعه و سنی انجام می‌شود از نگاه ما محکوم است و در دهه فجر امسال باید فاز جدیدی را در انقلاب اسلامی آغاز کنیم.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول