اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی حجاب و عفاف مطرح کرد

دست‌یابی به دستورالعمل واحد حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی حجاب و عفاف گفت: در صورت تدوین دستورالعمل واحد در زمینه پوشش و حجاب در جامعه اسلامی به ویژه در دانشگاه‌ها وزارت علوم نهایت همکاری در زمینه ابلاغ و اجرایی شدن آن را مبذول می‌دارد.

دست‌یابی به دستورالعمل واحد حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی رفسنجانی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی حجاب و عفاف که در سالن کنفرانس هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد اظهار کرد: فرآیند برگزاری همایش حجاب و عفاف از هشت ماه پیش آغاز شد.

وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی برگزار کنندگان همایش ملی حجاب و عفاف تصریح کرد: برگزار کنندگان این همایش دغدغه‌های فرهنگی و مباحث ارزشی را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند.

دبیر همایش ملی حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: مقوله حجاب و عفاف نیز جزو مقوله‌هایی است که مورد بحث دین قرار گرفته است.

رفسنجانی‌مقدم ادامه داد: در واقع این همایش دومین همایشی است که با توجه به ثمرات نخستین همایش حجاب و عفاف برگزار می‌شود که در آن تمام معاونان فرهنگی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی کشور دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که تمام دانشگاه‌ها با آن درگیر هستند مسائل مربوط به عفاف و حجاب است تاکید کرد: هدف نهایی از برگزاری همایش عفاف و حجاب رسیدن به یک دستورالعمل واحد و عملی در حوزه حجاب و عفاف برای دانشگاه‌ها است.

دبیر همایش ملی حجاب و عفاف ادامه داد: این همایش اهداف میانی مانند تقویت قابلیت‌های دانشگاه‌ها در زمینه‌های فرهنگی است.

رفسنجانی‌مقدم متذکر شد: با استفاده از این قابلیت‌ها و تبدیل کردن قابلیت‌های مراکز از حالت بالقوه به بالفعل می‌توان به عملی کردن فرهنگ پوشش مناسب امیدوار شد.

وی با بیان اینکه همایش‌های زیادی در زمینه حجاب و عفاف اجرا شده است خاطر نشان کرد: امتیازات این همایش نسبت به همایش‌های دیگر این است که در این همایش سعی شده است که خروجی‌های متفاوتی در نظر گرفته شود.

دبیر همایش ملی حجاب و عفاف افزود: امتیاز دیگر این همایش نسبت به همایش‌های دیگر در زمینه حجاب و عفاف وجود 4 محور اساسی و 4 کارگاه در زمینه مشکلات اصلی حوزه حجاب و عفاف است.

رفسنجانی‌مقدم ادامه داد: اگر این کارگاه‌ها با توجه به پیش‌بینی‌ها ثمرات مورد نظر را در بر داشته باشند می‌توانند بخشی از مشکلات جامعه اسلامی را در حوزه عفاف و حجاب مرتفع کنند.

وی با اشاره به اساتید برجسته‌ای که ریاست کارگاه‌ها را بر عهده دارند تاکید کرد: تهیه سند و دستورالعمل واحد که مد نظر است توسط اساتید انجام می‌شود.

دبیر همایش ملی حجاب و عفاف تصریح کرد: در صورت تدوین دستورالعمل واحد در زمینه پوشش و حجاب در جامعه اسلامی به ویژه در دانشگاه‌ها وزارت علوم نهایت همکاری در زمینه ابلاغ و اجرایی شدن آن را مبذول می‌دارد.

رفسنجانی‌مقدم با یادآوری اینکه مخاطبین همایش ملی حجاب و عفاف گروهی مؤثر در جامعه هستند اضافه کرد: همکاری مسئولان استانی و حمایت مسئولان کشوری می‌تواند اثرگذاری این مخاطبان را پررنگ‌تر کند. 

انتهای پیام/70010/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول