اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گلستان خبر داد

12 فروردین 92 آغاز اعزام بیش از 5 هزار عمره‎گزار گلستانی

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان گلستان از اعزام 5 هزار و 220 زائر و عوامل کارگزار گلستانی عمره مفرده از استان خبر داد.

12 فروردین 92 آغاز اعزام بیش از 5 هزار عمره‎گزار گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شیخی بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش عمره‎گزاران در شبستان امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: مرحله نخست در قالب 36 گروه و 18 پرواز از مبدا گرگان به مقصد فرودگاه مدینه اعزام می‎شوند.

وی در خصوص گروه دوم اعزامی به عمره مفرده بیان داشت: سهمیه گروه دوم عمره مفرده دهه فجر اعلام می شود و متعاقبا از ظرفیت‎هایی که در لیست انتظار بودند و اولویت‎های بعدی به تناسب آماری که وجود دارد از زائران ثبت‎نام خواهیم کرد.

مدیر حج و زیارت گلستان در خصوص اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: آموزش، بالا بردن دانایی، تبدیل علم‎الیقین‎ها به عین‎الیقین و توانمند کردن زائران از جمله اهداف این همایش است که معتقدیم هر چه سطح آموزشی عمره‎گذاران افزایش پیدا کند با مخاطرات کمتری مواجه خواهند شد.

شیخی با اشاره به اینکه آموزش‎های زائران در دو جلسه برای کاروان‎ها انجام می‎شود یادآور شد: جلسه سوم به صورت همایش متمرکز شهرستان به شهرستان برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر شش همایش در شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس، کلاله، علی‎آبادکتول و بندرترکمن پیش‎بینی شده است که امروز شاهد برگزاری این همایش در گرگان بودیم.

مدیر حج و زیارت گلستان متذکر شد: اگر زائران حقوق شهروندی خویش را به یاد داشته باشند و به حساسیت‎های کشور میزبان آشنا شوند گرفتاری کمتری برای آنها به وجود می‎آید و تلاطمات روحی نخواهند داشت.

شیخی بیان داشت: توصیه حج و زیارت به مردم شریف استان این است که هر نوع سفر زیارتی از جمله حج، عمره، سوریه و عتبات عالیات را با دفاتر حج و زیارت هماهنگ کنند چه بسا سفر با گروه‎های غیرمجاز علاوه بر آبرو، مال، جان و سلامتی افراد را نیز به مخاطره می‎اندازد.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش فیش‎های حج غیرقانونی است یادآور شد: هر نوع نقل و انتقال سند حج باید از طریق دفاتر کارگزاری صورت پذیرد و زائران به هیچ گروه غیرمجازی اعتماد نکنند.

مدیر حج و زیارت گلستان اذعان داشت: معتمدین بی‎شک منشاء خیرات بسیاری برای دیگران بوده و در این میان خود را از یاد برده‎اند بنابراین لازم است کمی بیشتر به اعمال خویش بیندیشیم و کارنامه عاقبت‎مان را از زشتی‎ها پاک کنیم.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول