اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

خدمات اصولگرایی باید محکم بیان شود/ واژه دولت وحدت ملی باید شفاف‎سازی شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات اصولگرایی باید محکم گفته شود و باید دنبال رئیس جمهوری بگردیم که در خدمتگزاری مردم در رفع محرومیت‎ها، در بیان ارزش‎های انقلاب و در ایستادگی مقابل دشمن باشد.

خدمات اصولگرایی باید محکم بیان شود/ واژه دولت وحدت ملی باید شفاف‎سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری عصر امروز در جمع بسیجیان شهرستان گرگان با اشاره به مواضع هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: من نشنیدم اخیراً آقای رفسنجانی تعریفی از اصولگرایی مطرح کرده باشند تا بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم.

وی ادامه داد: رویه آقای رفسنجانی معلوم است، صحبت‎ها، عملکردها، سخنرانی‎ها، و موضع‎گیری‎های ایشان معلوم است.

* واژه دولت وحدت ملی باید شفاف‎سازی شود

طاهری خاطرنشان کرد: آقای رفسنجانی امروز هم جایی سخنرانی کردند، گفتند من روی بحث دولت وحدت ملی تأکید دارم، اما شفاف مشخص نمی‎کند که منظور از دولت وحدت ملی چیست، کلمه وحدت و دولت و چینش این دو در کنار هم چیز بدی نیست، اما مفهوم آن چیست؟

وی تصریح کرد: اگر منظور از وحدت ملی این باشد که کسانی که در فتنه 88 همه چیز نظام و ارزش‎ها را زیر پا گذاشتند در دولت وحدت ملی حضور داشته باشند، این وحدت اصلا معنی ندارد، مگر می‎شود با دشمن یا دست‎نشانده دشمن وحدت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: البته آقای رفسنجانی برای این نظام و انقلاب زحمات زیادی کشیده‎اند که این زحمات قابل انکار نیست، اما در مورد وحدت ملی نظر مشخص و واضحی تا به حال ارائه نکرده‎اند.

* هاشمی رفسنجانی در برابر رفتار غلط خانواده‎اش موضع‎گیری کند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: در مسائل سیاسی آقای رفسنجانی گاهی نظراتی دارند که با نظرات مقام معظم رهبری همخوانی ندارد که این یک برداشت شخصی است و هر کسی می‎تواند برداشت جداگانه‎ای از این موضوع داشته باشد.

وی اذعان داشت: ضمن اینکه ما به جایگاه آقای رفسنجانی احترام می‎گذاریم، اما اگر در موضع‎گیری‎ها و سخنرانی‎های ایشان نقدی داشته باشیم، نقد را وارد می‎کنیم.

طاهری متذکر شد: یکی از انتقادهایی که بر آقای رفسنجانی وارد می‎دانیم، خانواده‎ی ایشان است و یکی از آنها مهدی هاشمی است که در حال حاضر محاکمه‎اش در شرف انجام شده است و اصلاً این بحث قابل دفاع نیست.

وی اظهار کرد: یکی از انتظارات این است که آقای رفسنجانی در برابر رفتار غلط خانواده‎اش موضع‎گیری کند و به این بسنده نکند که موضع‎گیری پسر یا دخترم به من ارتباطی ندارد و این کافی نیست.

وی ابراز داشت: آقای رفسنجانی اگر رفتار فرزندان خود را قبول ندارد، باید بگوید و اعلام کند که رفتارشان را قبول ندارم، باید بگوید من اینها را نصیحت می‎کنم و متأسفانه تا به حال این را نشنیده‎ایم.

* خدمات دولت نهم و دهم نسبت به قبل کم‎نظیر است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خدماتی که دولت نهم و دهم برای پیشرفت مملکت برای برقراری عدالت و توجه به مناطق محروم انجام داده، برخی از آنها به نسبت قبل بی‎نظیر یا کم‎نظیر است.

وی برخی انتقادات به رئیس جمهور را وارد دانسته و افزود: ما نباید مسائل را با هم مخلوط کنیم؛ نباید طوری شود که امروز به یک موضوع احمدی‎نژاد یا تعلق خاطرش به حلقه انحرافی که انتقاد داریم، تمام خدمات دولت اصولگرایی را ندیده بگیریم، زیرا این یک خطر است.

طاهری ادامه داد: جریانات مقابل جریان اصولگرایی همین چند اشتباه احمدی‎نژاد را که اشتباهات بزرگی هم است را بهانه کرده‎اند تا کل جریان اصولگرایی را از بین ببرند.

طاهری با اشاره به مقاله چند روز پیش کیهان به قلم حسین شریعتمداری گفت: اتفاقات امروز انتقاد ما به آن اشتباهات احمدی‎نژاد از این جهت است که اشتباهاتش شبیه اشتباهات اصلاح‎طلبان است.

وی اضافه کرد: یعنی اینکه احمدی‎نژاد که تعلق خاطر ویژه‎ای به مشایی پیدا کرده، انتقادی است که ما به هاشمی رفسنجانی به دلیل تعلق خاطرش به بعضی از نزدیکانش است، داریم.

* اقدامات مثبت رئیس جمهور به اصولگرایی تعلق دارد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ما باید به این موضوع دقت کنیم که نقد مسائل امروز و بیان ساز و کار تبلیغاتمان در انتخابات ریاست جمهوری آینده را از هم جدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات اصولگرایی باید محکم گفته شده و اشتباهات هم گفته شود و باید دنبال رئیس جمهوری بگردیم که مثل دولت نهم و دهم در خدمتگزاری مردم در رفع محرومیت‎ها، در بیان ارزش‎های انقلاب و در ایستادگی مقابل دشمن باشد، اما اشتباهات احمدی‎نژاد را نداشته باشد.

وی بیان داشت: نباید این طور باشد، حالا که احمدی‎نژاد اشتباه کرد، ما هم به طور کل از دولت نهم و دهم بیزار شویم و به سمت سبک جدید برویم، این یک اشتباه محض است.

طاهری بیان کرد: آن جایی که احمدی‎نژاد خوب عمل کرده، تعلق به اصولگرایی دارد و به شخص احمدی‎نژاد باز نمی‎گردد.

وی اضافه کرد: تفکر اصولگرایی، ارزش‎مداری و ولایت‎مداری بود که نتیجه آن خدمت‎رسانی به مردم بود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در انتخابات آینده هم باید کسی را انتخاب کنیم که این ویژگی‎ها در او وجود داشته باشد و اشتباهات احمدی‎نژاد در او دیده نشود.

* هنوز جریان‎های اصولگرا در مورد شخص خاصی به نتیجه مشخص نرسیده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساس بودن انتخابات آینده گفت: در حال حاضر افراد زیادی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده در حال فعالیت هستند که تعدادشان هم کم نیست، اما اینکه جریان اصولگرایی در کلان روی چه شخصی نظر دارد، هنوز مشخص نیست، اما کلیت کار را می‎توان از الان شروع کرد و ویژگی‎ها و معیارهای رئیس جمهور را برای مردم روشن کرد.

وی تصریح کرد: یکی از آن ویژگی‎های شخصی که می‎خواهد رئیس جمهور شود، این است که باید ارزش‎های انقلاب را قبول داشته باشد و برای آنها دلسوزی کند و فردی باشد که با طبقه ضعیف مردم رفت و آمد داشته و درد آنها را می‎داند، فردی، فردی باشد که در مقابل دشمن شجاع و نترس باشد و یک تهدید کوچک دشمن او را نترساند.

طاهری بیان داشت: می‎توانیم از الآن راجع به این افرادی که شروع به فعالیت کرده‎اند، تحقیق کرد که آیا این افراد ویژگی‎های مناسب یک رئیس جمهور را دارند یا خیر، هر چند که تا انتخابات فرصت زیاد است و امکان دارد در ماه‎های آینده افراد دیگری نیز معرفی شوند و پا به میدان بگذارند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه هنوز تا انتخابات چند ماهی زمان باقی است و در اردیبهشت ماه سال آینده جریان انتخابات به اوج خود خواهد رسید، الآن هنوز جمع‎بندی جریان‎های اصولگرا در مرکز مشخص نیست.

انتهای پیام/2307/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول