اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

فقط تبعیت از نایب امام زمان (عج) تکلیف را مشخص می‎کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس گفت: فقط تبعیت از امام معصوم و نایب امام زمان (عج) تکلیف را مشخص می‎کند.

فقط تبعیت از نایب امام زمان (عج) تکلیف را مشخص می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری عصر امروز در بین بسیجیان شهرستان گرگان اظهار داشت: در دوره غیبت برای ما تکلیف معین شده که چه باید بکنیم، امروز باید امام زمان را تشخیص بدهیم وگرنه اینکه منتظر بمانیم تا ظهور امام زمان (عج) محقق شود، شاید این اتفاق به این زودی‎ها نیفتد، بنابراین باید برای فراهم کردن مقدمات ظهور تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اینکه یک مسلمان تا زمان قیام امام زمان (عج) صبر کند و در این مدت دست به هیچ کاری نزند و یا اینکه طبق روش خود عمل کند، هر دوی اینها خطا است و این افراد به تکلیف خود عمل نکردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مثل این است که برای شکرگزاری از خداوند به جای اینکه نماز بخوانیم، بنشینم و از خدا تشکر کنیم، برای تشکر از خداوند راه و روش خاصی وجود دارد، سرخود که نمی‎شود عمل کرد.

طاهری تصریح کرد: امام حسن عسگری (ع) می‎فرماید «در عصر غیبت باید به فقیه جامع‎الشرایط مراجعه کنید»، این تعابیر در انقلاب اسلامی هم در تعاریف قانونی متبلور شد و جایگاهی به نام ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی در نظر گرفته شد که همان مصداق فرمایش امام حسن عسگری (ع) است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی (ره) در کتاب خود تحت عنوان «ولایت فقیه» گفته است که در عصر غیبت تمام اختیاراتی که رسول خدا و ائمه داشته‎اند در اختیار ولی‌فقیه قرار می‎گیرد و عقل هم همین حکم را می‎کند، چراکه اگر چنین نباشد ما نمی‎توانیم تشخیص بدهیم و تصمیم بگیریم.

* در جریان قبول قطعنامه اگر شاخص ولایت نبود، تصمیم‎گیری خیلی مشکل می‎شد

وی عنوان کرد: در جریان دفاع مقدس و قبول قطعنامه اگر شاخص ولایت و رهبری نبود، تصمیم‎گیری خیلی مشکل می‎شد و هرکس به طریق خودش عمل می‎کرد.

طاهری اضافه کرد: در همین دوران دفاع مقدس بودند، افرادی که می‎گفتند که این جنگ بین دو تا مسلمان و باطل است، بنابراین با اینکه اهل نماز و مستحبات بودند، در جنگ شرکت نکردند و گمان نمی‎کردند که گناه می‎کنند، اگر اینها در عصر امیرالمومنین (ع) بودند نه طرف علی (ع) را می‎گرفتند و نه معاویه را، اگر در کربلا بودند نه طرف حسین (ع) بودند و نه طرف عمرسعد، چون هر دو گروه مسلمان و نمازخوان بودند، چراکه فرمان حمله به خیمه امام حسین (ع) را عمرسعد با کلمه لشکر خدا آغاز کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط تبعیت از امام معصوم و نایب امام زمان (عج) تکلیف را مشخص می‎کند، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس این امام راحل (ره) بود که تشخیص داد، قطعنامه را قبول کند، کجا جنگ کند و کجا صلح، بعد از رحلت ایشان هم تاکنون صحنه‎های مختلفی در نظام پیش آمده مانند حمله آمریکا به عراق که برخی‎ها که ادعای فهم سیاسی داشتند، جاهلانه یا مغرضانه، گفتند چون ما با آمریکا دشمنی داریم، بهتر است به عراق کمک کنیم، چون صدام به طرف اسرائیل موشک شلیک می‎کند، نیازمند کمک ماست، درسته یک روزی با ما جنگید، اما باید گذشته را فراموش کرد.

* در جنگ آمریکا با صدام و طالبان عده‎ای اصرار داشتند که ما با آمریکا وارد جنگ شویم

وی ابراز داشت: وقتی جنگ آمریکا و طالبان در افغانستان شروع شد، چون طالبان طلبه‎هایی بودند که درس اسلام خوانده بودند و از متحجرین اسلامی بودند، عده‎ای گفتند که باید به آنها کمک کنیم، اما ولی‌فقیه تشخیص داد که جنگ آمریکا با صدام و آمریکا با طالبان جنگی باطل است و ربطی به ما ندارد، اما عده‎ای اصرار داشتند که ما با آمریکا وارد جنگ شویم.

طاهری خاطرنشان کرد: در دوره‎های مختلف انقلاب این صحنه‎ها به دفعات تکرار شده و هربار با تیزهوشی ولایت و رهبری توانستیم از این رهگذر قاطعانه عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز چه کسی به حرف پیغمبر (ص) عمل می‎کند، کسی که به حرف قرآن و ولی‌فقیه گوش کند و در این صورت است که به سعادت و رستگاری می‎رسیم.   

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول