اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

در بزرگداشت عملیات کربلای 5 در گرگان غفلت شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در بزرگداشت عملیات غرورآفرین کربلای پنج در گرگان غفلت شده است.

در بزرگداشت عملیات کربلای 5 در گرگان غفلت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری شامگاه جمعه در حاشیه بزرگداشت نخستین سالگرد دکتر عباس مهری در آستانه امامزاده عبدالله گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از ارزشمندترین کارهایی که قطعاً در انتقال پیام برای آیندگان موثر است نکوداشت شخصیت‎هایی مانند عباس مهری است که توانسته‎اند در خلق و آفرینش ارزش‎ها موثر و مفید باشند و قطعاً این نظام و انقلاب مدیون رشادت‎ها و حماسه‎های این عزیزان است.

وی تصریح کرد: به نظرم راهکارهای زیادی برای انتقال این پیام‎ها وجود دارد، اما زبان هنری و جذاب می‎تواند رویکرد نوینی باشد برای شناساندن این ارزش‎ها به نسل‎های آتی، چراکه معتقد هستیم ارزش‎هایی که در دوران دفاع مقدس و انقلاب بروز کردند و افرادی که در این راه قدم برداشتند، باعث شدند این نظام تثبیت شود.

کربلای 5 شور و نشاط را به جبهه‎ها بازگرداند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر شرایط آن دوران جنگ را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که دشمن بعد از عملیات کربلای چهار به این نتیجه رسیده بود که توان نظامی ایران و روحیه ایرانیان تنزل پیدا کرده است.

طاهری گفت: اما چند روز بعد از عملیات کربلای چهار امام عاشقان با پیامی دل‎انگیز شور و نشاط را به جبهه‎ها بازگرداند و رزمندگان دلاور ما توانستند در یک عملیات پیچیده و پرخطر دشمن بعثی را شکست دهند که این عملیات در نوع خود بی‎نظیر بود.

وی ادامه داد: با برتری ایران در کربلای پنج شور و نشاط به جبهه‎ها برگشت و کفه برتری ایران سنگین‎تر شد و دشمنان غربی هم که حامی صدام بودند فهمیدند که ایران با توانمندی بالایی از نیرو و هوش و ذکاوت جنگی در این نبرد شکست نخواهد خورد لذا مقدمات قطعنامه 598 را فراهم آوردند تا از شکست خفت‌بار بگریزند.

در سال آینده برنامه‎های منسجمی در بزرگداشت کربلای 5 در گرگان برگزار شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص گرامیداشت این عملیات در گرگان گفت: قطعاً بخش‎های مختلفی باید در بزرگداشت این عملیات بزرگ همکاری می‎کردند مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران از باب شهادت و سازمان‎های نظامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس که وظیفه احیای ارزش‎های دوران جنگ را به عهده دارند، اما احتمالاً به خاطر گرفتاری‎ها و مشغله‎های کاری گویی در این کار غفلتی صورت گرفته و انشاالله بنا داریم در سال آینده برنامه‎های منسجمی در مورد این عملیات غرورآفرین برگزار کنیم.

طاهری در پایان اذعان داشت: این عملیات از این لحاظ برای ما مهم و حائز اهمیت است که رزمندگان گلستانی در قالب لشکر 25 کربلا در این عملیات نقش بارزی داشتند و حماسه‎های فراوانی آفریدند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول