اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی:

اظهار ندامت و جبران گذشته شرط پذیرش سران فتنه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تا سران فتنه اظهار ندامت و پشیمانی نکنند از سوی مردم پذیرفته نمی‌شوند.

اظهار ندامت و جبران گذشته شرط پذیرش سران فتنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سید علی طاهری ظهر امروز در جمع مردم در مسجد الرضا (ع) آذربایجانی‎های مقیم گرگان اظهار داشت: جبران عمل سنگین کسی که به کشور و جامعه اسلامی خیانت کرده است، به این سادگی‌ها نیست.

وی تصریح کرد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افراد زیادی بودند که دست در دست دشمنان به کشور و نظام خود پشت کردند و به سادگی مصالح مردم، آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا را زیر پا گذاشتند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شرط پذیرش توبه این افراد را جبران گذشته ذکر کرد و گفت: در فتنه 88 کسانی از درون نظام همگام با اهداف و ترفندهای استکبار جهانی به مردم و خون هزاران شهید خیانت کردند لذا برای بخشیده شدن باید در حضور مردم اظهار پشیمانی کنند تا همگان جدی بودن توبه آنها را باور کنند.

طاهری خاطر نشان کرد: وقتی سران فتنه 88 در محکومیت اعمال گذشته خود و خیانت‎های خود یک کلمه اظهار پشیمانی نمی‎کنند چگونه انتظار دارند مردم توبه آنها را بپذیرند.

وی ادامه داد: حق میلیون‎ها ایثارگر و خانواده‎های آنها در ایام فتنه 88 توسط این افراد پایمال شده است لذا باید ضمن اعتراف علنی به اشتباهات خود، ندامت از اعمالشان را به طور آشکار ابراز کنند تا مورد عفو و رأفت ملت قرار گیرند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان قسم‎خورده نظام مقدس جمهوری تمام ترفندها و کینه‎های خود را برای شکست دادن اتحاد و ایستادگی مردم به کار گرفتند گفت: دشمن هم‌اکنون به خاطر اینکه نتوانسته در ابعاد مختلف ملت ایران را به زانو درآورد، انتقام خود را از ملت مظلوم سوریه به دلیل همراهی با سیاست‎های ایران و حمایت از فلسطین گرفته است.

طاهری افزود: با این همه دشمنی‎ها، ملت با سربلندی از گردنه‎های سخت عبور کرده است؛ آیا برخی فکر کرده‌اند این ملت به راحتی از کسانی که به کشور خود خیانت کرده‌اند، می‎گذرد.

وی اضافه کرد: اگر توجه خداوند نبود این کشور و نظام در مقابل این همه دشمنی‎ها تاب نمی‎‎آورد و توطئه‎های آنان را جواب می‎داد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به برکت ایثارگری ملت بزرگ ایران و صبر مؤمنانه مردم، روزبه‌روز به عزت این نظام و انقلاب افزوده می‎شود.

طاهری تصریح کرد: این عزت هم‌اکنون به جایی رسیده است که ایران اسلامی با پایمردی و ایستادگی مردم حرف اول را در منطقه می‎زند و قدرت‎های بزرگ دریافتند برای حل هر مشکلی در منطقه باید نظر ایران دخالت داده شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آثار و برکات توبه خاطر نشان کرد: انسان همواره از سوی شیطان‌ دعوت به گناه می‎شود و باید مراقب باشد چنانچه لغزشی داشت، توبه کند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: این طور نیست که وقتی کسی پرونده گناهایش زیاد شد توبه کند و بعد سراغ گناه برود؛ چرا که در آن صورت توبه‎اش صوری بوده و مورد قبول خداوند نیست.

طاهری افزود: خداوند در همه حال هوای بنده‎اش را دارد و درهای رحمت خود را بر روی بندگانش باز قرار داده است.

وی با بیان اینکه نخستین شرط توبه پشیمانی از عمل ناپسند است گفت: انسان تا به زشتی عمل خود پی نبرد نمی‌تواند توبه واقعی کند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آثار گناه این است که گناهکار از چشم خدا می‎افتد و آبرویش در جامعه می‎رود لذا انسان وقتی بداند با گناه چه بلایی سرش می‎آید سمت گناه نخواهد رفت.

طاهری ادامه داد: انسان در توبه باید سعی در جبران گذشته خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سخت‎ترین و سنگین‎ترین قسمت توبه حق‎الناس است خاطر نشان کرد: وقتی سختی جبران گناه برای انسان درک شود تلاش خواهد کرد که دیگر به سمت گناه کشیده نشود.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول