اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» مطرح کرد

حضور آمریکا در عراق مولد اختلافات شیعه و سنی

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» با بیان اینکه در عراق تا زمان حمله ارتش آمریکا بین شیعه و سنی اختلافی نبود تصریح کرد: ارتش آمریکا با لشکرکشی به عراق سبب ایجاد اختلاف شیعه و سنی شد.

حضور آمریکا در عراق مولد اختلافات شیعه و سنی

حجت‌الاسلام فرج‌الله فرج‌اللهی امروز در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: حضرت محمد(ص) بنا بر آیه 103 سوره آل عمران مأموریت داشت میان تمام طوایف و قبایل عرب انسجام محکمی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در ضمن دعوت‌های خود آداب و سننی را که با قوانین الهی ضدیت نداشت نفی نمی‌کرد ادامه داد: ائمه(ع) هم مانند پیامبر(ص) و بر همین اساس عمل می‌کردند و رفتار عاقلانه‌ و احترام‌آمیزی با غیر مسلمان‌ها و حتی کفار داشتند که این روش و سیره در اکثر موارد منجر به اسلام آوردن این اشخاص می‌شد. 

نمونه بارز وحدت در جامعه اسلامی نصب حجرالاسود است

مدیر مسئول ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» با اشاره به اینکه نمونه بارز وحدت اسلامی در زمان پیامبر(ص) نصب حجرالاسود است گفت: پیامبر(ص) برای جلوگیری از نزاع قبایل در نصب حجرالاسود، تدبیری اندیشید و سنگ را میان عبای خود قرار داد و دستور داد هر کدام از افراد قبایل گوشه‌ای از عبا را بگیرند که این کار موجب وحدت اعراب شد و از وقوع جنگ جلوگیری کرد.

فرج‌اللهی با بیان اینکه وحدت به معنای کوتاهی کردن در انجام واجبات و احکام دین نیست گفت: برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی نباید از ولایت خود دست برداریم چنان که ائمه(ع) نیز همین گونه رفتار می‌کردند.

وی گفت: قبیله ثقیف در پاسخ دعوت پیامبر(ص) گفتند به شرطی ایمان می‌آورند که جانشین پیامبر(ص) از میان افراد قبیله آن‌ها تعیین شود و پیامبر در جواب آن‌ها فرمود جانشین من را خدا تعیین می‌کند و در این مورد سازش نشان نداد تا به اصل ولایت در اسلام ضربه‌ای وارد نشود.

مدیر مسئول ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» با اشاره به اینکه استکبار از آغاز اسلام در صدد از بین بردن اتحاد میان مسلمانان بوده است افزود: امروز مشاهده می‌کنیم در جهان اسلام و برای مبارزه با تروریست موقعیت‌هایی پیش می‌آورند تا همبستگی مسلمین را به هم بزنند.

حمله آمریکا به عراق پایه‌گذار اختلاف شیعه و سنی

فرج‌اللهی با بیان اینکه در کشور عراق تا زمان حمله ارتش آمریکا بین شیعه و سنی اختلافی نبود تصریح کرد: در زمان شیخ مفید و شیخ طوسی در هزار سال قبل و حتی تا این اواخر مسئله شیعه و سنی در عراق مطرح نبود ولی متاسفانه ارتش آمریکا با لشکرکشی به عراق سبب ایجاد اختلاف شیعه و سنی شد.

وی با اشاره به اینکه امپراتوری بزرگ عثمانی در اثر اختلاف میان کشورهای مسلمان از میان رفت گفت: اگر عاقلانه بیاندیشیم و به دستورات پیامبر(ص) عمل کرده و وحدت داشته باشیم در برابر استکبار ایستادگی خواهیم کرد. 

برای ایجاد وحدت باید بر مشترکات تأکید کنیم

مدیر مسئول ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» ادامه داد: وحدت در میان جوامع اسلامی مانند چراغی در یک شب تاریک است که مردم برای یافتن راه خود به سوی آن حرکت می‌کنند و این حرکت موجب پیروزی آن‌ها خواهد بود.

فرج‌اللهی بیان کرد: اگر بخواهیم وحدت ایجاد شود باید به جای موارد اختلافی و جزئی بر روی مشترکات تأکید کنیم و با پایبندی به قرآن، خدا و پیامبر(ص) برای ایجاد وحدت بکوشیم زیرا ائمه(ع) نیز شهید در راه خدا و قرآن هستند.

وی خاطرنشان کرد: جان دیون پورت در کتاب «عذر تقصیر به پیشگاه محمد(ص) و قرآن» می‌گوید تبدیل اعراب پراکنده و فاقد تمدن و گرسنه به یک ملت متمدن و با اخلاق، یکی از کارهای اعجاب‌انگیز پیامبر اسلام(ص) است.

مدیر مسئول ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» افزود: گوستاو لوبون در «تاریخ تمدن» اعتراف می‌کند این حادثه حیرت‌انگیز یعنی اسلام موجب نجات اعراب غیرمتمدن به ملتی متمدن شد که نشانی از تمدن و علم و مذهب نداشتند یک معجزه است.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول