اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین تأکید کرد

خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان مهم‌ترین اولویت بودجه 92

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: رویکرد شهرداری قزوین در تنظیم بودجه پیشنهادی سال 92 در راستای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان با حداقل هزینه و صرفه‌جویی منطقی بوده است.

خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان مهم‌ترین اولویت بودجه 92

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور مجموعه مدیریت شهری در تالار مردمی این شورا برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه پیشنهادی سال 92 با توجه به اهمیت توزیع مناسب بودجه برای بهره‌برداری عادلانه شهروندان از امکانات شهری به زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی و پیاده‌روسازی سطح شهر قزوین اولویت‌های خاصی منظور شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بخش نامه بودجه پیشنهادی 92 هزینه‌های پرسنل شهرداری قزوین 10 درصد افزایش یافته است،‌ ابراز داشت: نگاه ویژه به امور رفاهی و افزایش انگیزه در کارمندان شهرداری قزوین و تقویت حرکت مجموعه به سمت ارایه خدمات بهتر به شهروندان موجب شده تا برای نخستین بار در بودجه شهرداری قزوین ردیفی به این منظور اختصاص یابد.

شهردار قزوین خاطر نشان کرد: دقت در پیش‌بینی واقعی‌تر وصول درآمد و تطابق با میزان تقاضای موجود برای ارایه خدمات به شهروندان و نیز تفکیک کد و فروش اموال غیرمنقول به نقدی و غیرنقدی که موضع وصولی‌ها و فروش نقدی و غیرنقدی را شفاف‌تر می‌کند از جمله ویژگی‌های بودجه پیشنهادی سال 92 است.

این مسئول متذکر شد: پروژه عمرانی منطقه یک و نیز خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار شهر قزوین و همچنین بازسازی، احیای بافت فرسوده شهر در اولویت بودجه پیشنهادی سال 92 قرار گرفته است که اختصاص بودجه برای پروژه‌های نیمه تمام، مرمت،‌ نگهداری، روکش آسفالت نمونه مصداقی این رویکرد است.

وی عنوان کرد: بودجه سال شهرداری قزوین در سال 92 جدا از سازمان‌های این نهاد بیش از 321 میلیارد تومان و با سازمان‌ها این مجموعه بیش از 368 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 368 میلیارد تومان از بودجه شهرداری قزوین در سال 92، 24 درصد در هزینه‌های جاری و 76 درصد در هزینه‌های عمرانی است، اذعان داشت: بودجه سال 92 با اصلاح بودجه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه 374 پروژه شاخص در برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت تا سال یک هزار و 400 در شهرداری قزوین برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: امیدواریم با تلاش و همت مسئولان مربوطه این پروژه‌ها طبق زمان‌بندی انجام شود.

نصرتی با اشاره به اینکه اجرای قدرت پروژه‌های عمرانی متفاوت با قدرت ریالی در سال 92 انجام می‌شود، ابراز داشت: در سال 88 پروژه‌ها با مبلغ چهار میلیارد تومان محقق می‌شد در سال 90،89، 92 با 10 میلیارد تومان احداث می‌شود بر این اساس قدرت ریالی پروژه‌ها کاهش یافته است.

وی به ویژگی‌های پروژه‌های شهرداری قزوین در سال 92 اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ضرورت اجرای پروژه‌های جدید پیشنهاد شده، کنترل بیشتر در نحوه هزینه کردن منطقی، مدبرانه و هوشمندانه از جمله ویژگی‌های دیگر این بودجه است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه میزان درصدهای که در اولویت عمرانی و فرهنگی شهرداری قزوین در هشت سرفصل در بودجه 92 تهیه شده است، ابراز داشت: بهبود عبور و مرور شهری 28 درصد، ایجاد تسهیلات درآمد 22 درصد، برنامه توسعه شهری 20 درصد، برنامه ایجاد سایر تسهیلات شهری 14.5 درصد، بهبود محیط شهری 10.5 درصد، هزینه پیش‌بینی شده دو درصد، ایجاد سایر تسهیلات حفاظتی یک درصد، اماکن ورزشی و فرهنگی یک درصد از اولویت‌های برنامه‌های عمرانی و فرهنگی پیشنهادی بودجه 92 شهرداری قزوین است.

نصرتی با بیان اینکه این برنامه‌های شهرداری قزوین بر اساس تحقق بودجه هزینه می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم با شرایط پیش‌رو موفق شویم با مشارکت و همدلی بین مدیران و کارشناسان قزوین بودجه شهرداری در سال 92 محقق شود.

انتهای پیام/77009/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول