اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخبر کمیسیون انرژی مجلس:

بودجه سال 91 برای وزارت نیرو تهاتر را لحاظ کرده است

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون انرژی مجلس گفت: امسال دولت در بودجه سال 91 برای وزارت نیرو تهاتر را لحاظ کرده است.

بودجه سال 91 برای وزارت نیرو تهاتر را لحاظ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد امیر خامکانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت الکتریکی در محل هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به رفع چالش‌ها در این حوزه برای توسعه تولید ملی بپردازیم.

وی افزود: بخش دولتی مدیریت کلان و تأمین انرژی را بر عهده دارد و باید فضا برای حضور بخش خصوصی بیش از پیش گسترش یابد.

خامکانی با بیان اینکه بخش خصوصی متأثر از کمبود نقدینگی و بحران رنج می‌برد، خاطر نشان کرد: روند کلی اقتصادی امروز مطالباتی در بخش خصوصی ایجاد کرده که به نوعی معضل تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: باید روش‌ها و راهبردهای اساسی و بنیادی در مسیر رفع این چالش‌ها برای حضور بخش خصوصی در حوزه انرژی داشته باشیم چرا که صنعت برق بر پایه سرمایه‌گذاری و تلاش بخش خصوصی است.

مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس نگاه حمایتی به وزارت نیرو دارد و دولت در بودجه سال 91 برای وزارت نیرو تهاتر را لحاظ کرده است.

خامکانی اضافه کرد: شرکت‌های خصوصی در قالب تهاتر می‌توانند مطالبات خود را وصول کنند؛ مشکلات مدیران واحدهای تولید و بخش خصوصی برای مجلس قابل درک است.

وی با اشاره به اینکه در سال تولید ملی بحث گردش نقدینگی بسیار مهم است یادآور شد: در سالی که بنا است تولید را توسعه دهیم در ابتدا باید چالش‌ها را رفع و زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فضای واگذاری فضای مواج و دغدغه‌آمیز است و در این فضا از مشکلاتی چون تحریم تأثیر هدفمندی یارانه‌ها، افزایش هزینه‌های تولید، تورم و نابرابری عرضه و تقاضا نباید چشم‌پوشی کرد.

خامکانی با تأکید بر اینکه مدیران واحدهای تولیدی باید تلاش کنند تا کالاهای رقابتی با تولیدات داخلی و خارجی ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: با وجود مشکلاتی چون طلب‌های بخش خصوصی از بخش دولتی و بدهی آنها به سیستم مالی و بانکی باید به رونق و توسعه تولید ملی نگاه جدی داشته باشیم.

وی افزود: طولانی شدن واگذاری‌ها با روند فرسایشی سبب می‌شود مشتری اصلی و انحصاری از واحدهای واگذار شده فقط دولت باشد.

مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از طراحی صندوق حمایتی از تولید‌کنندگان و صنعت‌گران یاد کرد و گفت: نیازمند طراحی و ایجاد صندوق حمایتی هستیم که در آن هزینه مازاد هر بخش در قالب بسته حمایتی تولید‌کنندگان را تحت پوشش قرار دهیم.

خامکانی اذعان کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، تولید را تحت فشار قرار داده و این باید با بررسی و ارزیابی شرایط موجود رفع شود.

وی با اظهار امیدواری از ارتقاء سطح بهره‌وری، انرژی و افزایش راندمان تصریح کرد: تنظیم و به کارگیری راهبردهای اساسی در مسیر کاهش اصلاح و هدر رفت انرژی و افزایش راندمان امری ضروری است.

خامکانی ادامه داد: بحث بهره‌وری و ارتقا و افزایش راندمان و مدیریت مصارف خود به معنی تولید است.

مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان را باید حمایت کنیم یادآور شد: شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان را باید در مسیر به کارگیری محصولات تولید از ایده تا محصول ضمانت غذایی حمایت کنیم.

خامکانی گفت: صندوق حمایت از تولید در فناوری‌ها نیز باید راه‌اندازی شود تا بدین وسیله بتوانیم فناوران و مبتکران را در سال تولید ملی حمایت کنیم.

وی اذعان کرد: طرح 56 ماده‌ای حمایت از تولید در این همایش می‌تواند ظرفیت خوبی را برای بخش خصوصی ایجاد کند.

خامکانی مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس آمادگی خود را برای تبدیل پیشنهادات به طرح اعلام می‌کند و امیدوار هستیم بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات بیشتری ارائه دهیم.

انتهای پیام/2558/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول