اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهردار شیراز صورت گرفت

تحویل بودجه سال آینده به شورای شهر شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز، بودجه سال 1392 را به شورای اسلامی این شهر تحویل داد.

تحویل بودجه سال آینده به شورای شهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ظهر امروز در دویست و هشتاد‌مین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، علیرضا پاک‌فطرت، بودجه سال 1392 به این شورا تحویل داد.

وی در توضیح بودجه سال 1392 اظهار داشت: یک‌هزار و 423 میلیارد تومان بودجه این استان در نظر گرفته شده که با توجه به رقم یک‌هزار و 65 میلیارد تومان در سال گذشته، شاهد رشد 34 درصدی آن هستیم.

شهردار شیراز بیان داشت: بودجه شهرداری و سازمان‌های آن 153 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بیشتر آن مربوط به هزینه‌های عمرانی است.

این مسئول در بیان محور‌های اصلی این بودجه گفت: هم‌راستا با بودجه تنظیمی با قانون برنامه پنجم توسعه کشور، برای حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار هستیم.

پاک‌فطرت ادامه داد: به این منظور، در صدد کاهش وابستگی مالی شهرداری از صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق سرمایه‌گذاری و فروش اوراق مشارکت هستیم.

وی عنوان کرد: درآمد کنونی این نهاد از صدور پروانه‌های ساختمانی 32 درصد از درآمد‌ها بوده که در مقایسه با سال پیش که 65 درصد بودجه از این طریق حاصل ‌شد، کاهش چشمگیری داشته ‌است.

شهردار شیراز ابراز داشت: شیراز بین‌ کلان‌شهر‌ها در بحث الگوی پیشرفت، بسیار خوب عمل کرده ‌است. همچنین برای بهبود مسئله ترافیک به پروژه قطار شهری در فاز یک و تقاطع‌های غیر‌همسطح توجه داریم.

این مسئول بیان داشت: از بودجه کلی شهرداری، 82 درصد آن یعنی یک‌هزار و 164 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی و 18 درصد که 259 میلیارد تومان بوده برای هزینه‌های جاری و خدمات شهری در نظر گرفته ‌شده است.

شهردار شیراز در بیان مشکلات شهرداری در آینده خاطرنشان کرد: از مسائلی که ما با آن رو‌به‌رو می‌شویم، افزایش قیمت‌ها به ویژه در مصالح ساختمانی است.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: از دیگر نگرانی‌های ما، تامین نیاز‌های خارجی با وجود تحریم‌ها است.

وی ابراز داشت: به دنیا ثابت می‌کنیم که تحریم‌ها در اراده ملت ما تاثیری ندارد و از راه صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری و غیرضروری، بهترین پروِژه‌ها را به انجام می‌رسانیم.

شهردار شیراز متذکر شد: برای نخستین بار در صدد تاسیس صندوق تامین زمین به پیشنهاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر هستیم.

پاک‌فطرت در پایان اذعان داشت: برای تنظیم این برنامه بودجه، حداقل 32 جلسه با مدیران شهرداری برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول