اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان:

قهرمانان جایی در استخدامی‌های جدید ندارند/ ‌بودجه ورزشی دستگاه‌ها پرداخت نشد

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و جوانان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ریالی از محل یک درصد اعتبار ورزشی دستگاه‌های اجرایی به حساب ما واریز نشده است.

قهرمانان جایی در استخدامی‌های جدید ندارند/ ‌بودجه ورزشی دستگاه‌ها پرداخت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد عباسی ظهر امروز در نشست صمیمی جامعه ورزش و جوانان منتخب استان اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل از حمایت‌های نمایندگان مجلس قدردانی کرد و اظهار داشت: بر اساس ماده 88 قانون پنجم توسعه کشور و اصل صریح قانون اساسی استفاده از خدمات آموزش و پرورش و تربیت بدنی باید رایگان باشد و در این ارائه رایگان خدمات نیاز است تا همه از این مجموعه‌ها پشتیبانی کنند تا بتوانیم به همگانی شدن ورزش بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به رغم مصوبه مجلس در تخصیص یک درصد بودجه اجرایی به حوزه ورزش تاکنون ریالی از این مبلغ پرداخت نشده و ما از این بابت شرمنده مردم هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر توسعه ورزش بانوان در حفظ سلامت نسل و تحرک و پویایی مادران، همسران و دختران جوان در صحنه‌های اجتماعی یادآور شد: قطعاً توسعه ورزش بانوان نیز با اولویت ایجاد شور و نشاط معنوی امکان‌پذیر خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: اگر روح معنویت در میادین ورزشی ما ساری و جاری باشد قطعاً مولفه‌هایی همچون فتوت و مردانگی، راستی و درستی جای هرگونه پلشتی و ناجوانمردی را می‌گیرد.

ورزش را یک فرهنگ می‌دانیم

عضو کابینه دولت دهم گفت: ما ورزش را یک فرهنگ می‌دانیم چرا که وقتی بنا باشد اهداف سازمانی با اندیشه تعالی مدنظر قرار گیرد قطعاً به هدف‌گذاری‌های موردنظر دست یافته که این امر با بهره‌گیری از اندیشه معنوی امکان‌پذیر خواهد بود.

عباسی عنوان کرد: اگر معنویت در میادین ورزشی و فضاهای حضور جوانان رشد پیدا کند قطعاً اخلاق‌، رفتار و بسیاری از زیر‌ساخت‌های زندگی اجتماعی تحکیم یافته و اصلاح می‌شود.

وی ادامه داد: اگر از موضوع فرهنگ و اخلاق‌مداری در ورزش و عرصه‌های حضور جوانان غفلت کنیم و یا آن را در اولویت قرار ندهیم قطعاً موج ایجاد شده مقطعی بوده و قادر نخواهیم بود به هدف‌گذاری نهایی برسیم.

77 میلیون ایرانی باید در صحنه ورزش حاضر باشند

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما تنها به قهرمانی‌ها و حضور افتخار‌آمیز جوانانمان در عرصه‌های جهانی، بین‌المللی و المپیک اکتفا نمی‌کنیم بلکه معتقدیم این توفیقات باید استمرار یافته و زمینه حرکت منسجمی را در این بخش شاهد باشیم.

عباسی با بیان اینکه امسال در کل تاریخ کشورمان چه قبل و چه بعد از انقلاب شاهد افتخار‌آفرینی ورزشکاران در صحنه المپیک بودیم، تصریح کرد: اینکه جوانان ما در کشتی، وزنه‌برداری و رشته‌های رزمی افتخار کسب کرده و مدالی را برای کشورمان به دست آورده‌اند جای خرسندی است اما نباید به آنها قانع باشیم بلکه در یک فراگیری بکوشیم همه مردم به ورزش رغبت پیدا کنند.

این مسئول با اعلام اینکه بعد از موفقیت در المپیک و پار‌المپیک حلقه‌های انگیزشی در بین جوانان دامنه‌دار شده تا جوانانمان بتوانند با ورزش سلامت خود را باز یابند، گفت: تنها دستگاهی که شمولیت اکثر مردم کشورمان را دارد ورزش و جوانان است که 77 میلیون ایرانی را می‌تواند زیر‌پوشش ببرد.

عضو کابینه دولت دهم یادآور شد: ما براساس توصیه و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امر ورزش امر واجب در سلامتی جامعه است توسعه ورزش همگانی را در دستور کار قرار داده‌ایم و معتقدیم مجلس و سایر دستگاه‌های دولتی نیز باید در فراگیر شدن ورزش یاریگر ما باشند.

در استخدامی‌های جدید هیچ مزیتی برای قهرمانان در نظر گرفته نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنان خود با بیان اینکه در استخدامی‌های جدید دولت مزیتی برای قهرمانان ورزشی در نظر گرفته نشده است، اذعان داشت: ما از مجلس انتظار داریم در این حوزه ورود پیدا کند تا بر اساس ضوابط و شاخص‌هایی که تعیین می‌شود به مانند طرح سرباز قهرمان اولویتی را برای استخدام ورزشکاران و قهرمانان پیش‌بینی کنند.

انتهای پیام/62001‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول