اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

مجلس راهکاری قانونی برای ارائه به موقع بودجه اندیشیده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارائه دیرهنگام بودجه توسط دولت‌های مختلف و ضربه‌های جبران‌ناپذیر این مسئله برای کشور مجلس راهکاری قانونی برای ارائه به موقع بودجه اندیشیده است.

مجلس راهکاری قانونی برای ارائه به موقع بودجه اندیشیده است

علی ایران‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره اینکه هم‌اکنون نزدیک دو ماه از زمان قانونی ارائه بودجه به مجلس گذشته است، اظهار کرد: انتظار ما از دولت این بود که با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال، ماه‌های پایانی دولت و در آستانه انتخابات قرار داریم دولت امسال لایحه بودجه را در زمان خودش ارائه کند.

وی با بیان اینکه انتقاد جدی به عملکرد دولت درباره ارائه لایحه بودجه داریم، افزود: تعلل دولت در این باره سبب می‌شود که فرصت نمایندگان و مجلس برای بررسی لایحه و بررسی‌های کارشناسی درباره آن بسیار کم باشد و ضرر این موضوع در نهایت به مردم کشور وارد می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه نزدیک دو ماه  از زمان ارائه بودجه گذشته است اما همچنان منتظریم که دولت به تکلیف خود عمل کند و با توجه به اینکه در این فرصت اندک مجلس نمی‌تواند لایحه بودجه را به طور کامل بررسی کند و به احتمال قوی این کار به ابتدای سال 92 موکول و بار دیگر تنها یک دوازدهم یا دو دوازدهم از بودجه تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این نخستین بار نیست که چنین تعللی در ارائه بودجه رخ می‌دهد و در هر دوره ریاست جمهوری با چنین مشکلی مواجه هستیم در حال چاره‌اندیشی برای قرار دادن اهرم‌های نظارتی هستیم تا به کمک قوه قضائیه و تصویب قانونی دولت را مکلف به ارائه به موقع بودجه در زمان خود کنیم.

ایران‌پور در ادامه با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در مجلس و عدم گوش سپردن وی به توضیحات نمایندگان گفت: زمانی که مجمع نمایندگان با رئیس‌جمهور جلسه داشت نمایندگان از احمدی‌‌نژاد خواستند که پس از صحبت‌هایش وقتی را نیز به نمایندگان اختصاص دهد که عدم علاقه‌مندی وی به این مسئله از همین جلسه مشخص بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان اگر مبحثی را مطرح کنند تنها در راستای بهتر شدن وضعیت موجود و رفع مشکلات است، تأکید کرد: احمدی‌نژاد در مجلس گفت که 95 درصد دیدگاه‌های مجلس و دولت درباره مشکلات یکسان است و 5 درصد نیز با صحبت کردن قابل رفع است، بنابراین با چنین دیدگاهی انتظار ما این بود که همانطور که نمایندگان صحبت‌های رئیس‌جمهور را به طور کامل شنیدند صحبت‌های نمایندگان نیز جزو دغدغه‌های مجلس باشد و وی مجلس را پیش از شنیدن توضیحات نمایندگان ترک نکند.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول