اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

ولادت حضرت رسول اکرم، وحدت را برای بشریت به ارمغان آورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص)، وحدت و همبستگی را برای جامعه بشریت به ارمغان آورد.

ولادت حضرت رسول اکرم، وحدت را برای بشریت به ارمغان آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در جمع نمازگزاران مؤمن در مصلی قدس این شهرستان با اشاره به هفته وحدت و تبریک میلاد فرخنده و باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: اگر مقصود از وحدت آن باشد که همه مذاهب دست از باورهاى خود برداشته و به یک مذهب بپیوندند، این امر امکان عملى ندارد و اگر عملى شود، پس از مدتى از آن مذهب واحد، مذاهب دیگرى پدید خواهد آمد.

وی با اشاره به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) ادامه داد: جهان اسلام باید با اهتمام و عنایت خداوند نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند، چراکه هیچ کس وارد بهشت نمی‌شود، مگر اهل ایمان و تقوای الهی بوده و کسی اهل ایمان نیست، مگر اهل محبت باشد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه اصل اساسی در جامعه اسلامی اصلاح امور است، خاطرنشان کرد: هر کسی می‌تواند به دنبال فساد و خونریزی رود و دو به هم‌زنی را در پیش بگیرد، اما هنر اسلام ناب محمدی این است که مسلمانان جهان به دنبال صلح و اتحاد بروند.

سلیمانی با بیان اینکه از 12 تا 17 ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، تصریح کرد: روز ولادت نبی اکرم اسلام (ص) روزی است که آسمان مشهورتر از زمین بوده و این ایام مصادف با ولادت امام صادق (ع) شده است.

وی با بیان اینکه مکتب پیامبر (ص) در گیتی بی‌نظیر و بی‌همتا است، اضافه کرد: این نازنین عالم به‌گونه‌ای مکتبش را به جهان عرضه کرد که با مرور زمان و با پیشرفت دانش و پیدایش علوم روز، هیچ‌گاه تأثیری در محتوای مکتب آیین محمدی نداشته و راه رسیدن به وضعیت بهتر و روشن را برای آیندگان نیز فراهم می‌سازد.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: مسلمانان در طول سال‌های درازی که تعالیم این مکتب الهی را در دستور کار خود قرار دادند، راه سعادت و رسیدن به قله کمال را یافتند.

سلیمانی با بیان اینکه در برابر این آیین الهی دو دسته دشمن وجود دارند، افزود: یک دسته دشمنانی هستند که در درون این مکتب مقدس بوده و دسته دوم دشمنان بیرون از این آیین الهی هستند، بنابراین بی‌توجهی به اینها، به خطر افتادن جامعه اسلامی را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: گروهی که در بیرون از آیین مقدس پیامبر اکرم (ص) حضور دارند، توانایی شناسایی تعالیم آسمانی و افکار و اندیشه‌های پیامبر را ندارند و در یک جو مستبدانه در پی تبلیغات شیطانی بر علیه اسلام در ظلمت‌کده جهان بوده و سعی در به بیراهه کشاندن مسلمانان باایمان داشته و می‌خواهند آنها را در دامن خود رشد و پرورش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان عنوان کرد: 12 بهمن‌ماه سالروز بازگشت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی و آغاز دهه فجر است، بنابراین مسئولان تلاش کنند تا برنامه‌های دهه فجر در استان سیستان و بلوچستان با نشاط اجتماعی برگزار شود.

انتهای پیام/75002/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول