اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 287 میلیارد ریال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از بیمارستان و‌ 28 پروژه عمرانی ‌ورزقان در دهه فجر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ورزقان گفت: همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر از 28 پروژه با اعتباری بالغ بر 287 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از بیمارستان و‌ 28 پروژه عمرانی ‌ورزقان در دهه فجر

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: همزمان با ایام دهه‌فجر 28 پروژه در شهرستان ورزقان و توابع آن افتتاح می‌شود که برای بهره‌برداری از آنها بالغ بر 287 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: این طرح‌ها تمام حوزه و بخش‌ها را شامل می‌شود و فارغ از اقدامات صورت گرفته بعد از زلزله و در راستای آن نبوده است.

فروغی گازرسانی به 9 روستا با 58 میلیارد ریال اعتبار، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با حدود 35 میلیارد ریال اعتبار، ساخت 114 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی با 24 میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌های شاخص در حوزه ماموریتش عنوان کرد که در دهه‌فجر از آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله نخست فاز دوم مجتمع آبرسانی ستارخان با 14 میلیارد ریال اعتبار، طرح هادی چهار روستا با حدوداٌ 6 میلیارد ریال اعتبار، بهره‌برداری از یک واحد دامی با بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار، آسفالت راه روستای ایری‌علیا با 10 میلیارد ریال اعتبار، 2 خانه بهداشت با 926 میلیون ریال اعتبار، ساختمان دانشگاه آزاد با 250 میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح‌هایی است که روبان افتتاح‌شان قیچی را لمس خواهد کرد.

این مقام مسئول وزارت کشور در ورزقان اتمام بخش عمرانی و ساختمانی بیمارستان ورزقان را از دیگر طرح‌های آماده شهرستان ورزقان عنوان کرد و گفت: بخش‌های عمرانی و ساختمانی این بیمارستان با 20 میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده و  اختصاص بودجه برای تجهیز آن به منظور ارائه خدمات به همشهریان از سوی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: افتتاح سه مدرسه 8 کلاسه با 3 میلیارد ریال اعتبار و فاز دوم آبیاری تحت فشار سد زرآباد با بیش از 3 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های شاخص آماده بهره‌برداری در ورزقان همزمان با دهه‌فجر است.

در اثر زلزله 21 مرداد امسال در منطقه ارسباران آذربایجان‌شرقی 11 شهرستان به مساحت 5 هزار و 500 کیلومتر مربع تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند که شهر ورزقان و 91 روستای آن با بیشترین خسارت روبه‌‌‌رو شدند.

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول