اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

وحدت و همدلی رمز موفقیت کشور است/ نباید در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عجله کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها یک جراحی بزرگ اقتصادی بود و یکی از کارهای ستودنی دولت است، گفت: نباید در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌های عجله و شتابزگی داشته باشیم.

وحدت و همدلی رمز موفقیت کشور است/ نباید در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عجله کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امام جمعه ابهر در خطبه‌های نماز جمعه امروز ابهر سفارش به تقوا را با بخشی دیگر از خطبه 191 نهج البلاغه آغاز کرد و افزود: حضرت علی(ع) طبق این بخش از خطبه می‌فرماید «مردم قلوب خود را با تقوا همراه کنید، گناهان خویش را به وسیله آن شستشو دهید و بیماری جان و دل را با آن مداوا و بوسیله تقوا بر مرگ خود پیشی بگیرید و با آن آماده سفر آخرت شوید از کسانی که تقوا را بر باد دادند و گرفتار انواع بدبختی‌ها شدند عبرت بگیرید».

وی افزود: امام در این خطبه مى‌فرماید: «مبادا مطیعان تقوا  از بی‌تقوایی شما عبرت گیرند با توجه به اینکه شعار لباس زیرین است ممکن است به این اشاره باشد که دل خود را با تقوا نورانی کنید و یا تقوا را شعار و علامت خویش قرار دهید و یا دل‌های خود را با تقوا بیدار سازید».

خطیب جمعه ابهر در ادامه به میلاد با سعادت رسول با کرامت اسلام و امام جعفر صادق(ع) اشاره کرده و افزود: این روز بزرگ را به نام روز اخلاق و مهرورزی نامیده‌اند، همان مطلبی که جوامع از نبود آن زجر می‌برد.

وی ادامه داد: امروزه مشکل جوامع، مشکل علم و صنعت و اقتصاد نیست، گرچه همه اینها جز ضروریات زندگی است مشکل جوامع نبود اخلاق و عاطفه است و لذا در فن اخلاق، غفلت به عنوان مانع و بیداری به عنوان شرط لازم تهذیب نفس و سیر و سلوک شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه انسان مادامی که توجه نکند که ناقص است و باید کامل شود و مسافر است و به زاد و راحله و راهنما نیاز دارد نمی‌تواند مسیر اخلاق را طی کند، تصریح کرد: این غفلت یکی از موانع مهم تهذیب نفس است و به همین خاطر ما همواره به بیرون از خود می‌‌نگریم و از خود غافلیم.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها در این دنیا آخور گرا هستند ولی بعضی‌ها آخرت‌گرا هستند، ادامه داد: آخور گرا در این دنیا جز خوراک و پوشاک و مسکن و شهوت چیزی نمی‌فهمد، ولی آخرت گرا عینک خدایی زده و از همه امکانات دنیا به عنوان اسباب آخرت استفاده می‌کند.

امام جمعه ابهر در ادامه به هفته وحدت اشاره کرده و خاطر نشان شد: ما در موقعیت حساسی هستیم و با وحدت کلمه و

ولایت پذیری می‌توانیم بر مشکلات غالب شویم.

وی به فرا رسیدن 12 بهمن اشاره کرده و گفت: بین خود و خدای خودمان در بهترین کشور و با بهترین مردم زندگی می‌کنیم باید قدر این کشور و مردم را دانست و تا می‌توانیم به این مردم عزیز خدمت کنیم.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه با بیان اینکه در کمتر جوامعی مشاهده می‌کنیم که این قدر دولت و ملت با هم باشند و به مردم این قدر ارزش قائل شوند، تصریح کرد: اما ما باز به این حد راضی نیستیم در جوامع دیگر گرانی و فقر بیداد می‌کند و گرانی در اوج است و کشور ما در مقایسه با آن‌ها در بهترین موقعیت است.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی کشور اظهار داشت: امروزه وقتی به اطراف نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پول ما بی ارزش شده و بیکاری و گرانی و بداخلاقی رو به گسترش است و این مشکلات به این دلیل است که اسلام را وارد زندگی اقتصادی و اخلاق خود نکرده‌ایم و دروغ و ریا و بداخلاقی‌ها به زندگی ما وارد شده است.

وی تاکید کرد: اگر اسلام را وارد قوانین اجتماعی و علمی نمی‌کردیم این قدر به پیشرفت‌های علمی و سازندگی نمی‌رسیدیم.

خطیب جمعه ابهر افزود: امروزه نیز باید در شرایط فعلی همه به هم کمک کنیم و یک بار دیگر اسلام را وارد زندگی، اقتصاد و اخلاق خودمان کنیم.

وی با بیان اینکه این نابسامانی اقتصادی را بر نمی‌تابیم و باید بازار آرامش داشته باشد و نه اینکه هر روز نسبت به روز دیگر

برآشفته تر باشد، ادامه داد: این مطلب علتش بی‌تدبیری مسئولین امر است.

وی با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها یک جراحی بزرگ اقتصادی بود و یکی از کارهای ستودنی دولت بود، افزود: ولی در کنار آن بی‌تدبیری‌ها ضربه بزرگی به این کار بزرگ زد و لذا در این موقعیت حساس باید به فکر اقتصاد جامعه باشیم و در اجرای فاز دوم یارانه‌ها عجله نکرده و از هر گونه شتابزدگی پرهیز و تمام تلاشمان این باشد که وضعیت اقتصادی درست باشد.

وی در پایان تصریح کرد: تعجب و تاسف برای افرادی است که به جای حل مشکلات مردم و سر و سامان دادن به بازار بحث‌های بیهوده سیاسی می‌کنند.

انتهای پیام/2308/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول