اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

خواسته 85 درصد مردم مهار تورم است/ وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مردم را ناراحت و زندگی را برای اقشار ضعیف سخت کرده است، گفت: طبق نظرسنجی برنامه پایش 85 درصد مردم خواستار مهار تورم به جای افزایش یارانه‌های نقدی هستند.

خواسته 85 درصد مردم مهار تورم است/ وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

به گزارش  خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس  اظهار کرد: مسئولان باید همفکر و همدل بوده و اگر اختلافی است بین مردم نکشانند و جلسات مشترک دولت نباید مقطعی باشد.

وی در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورا، مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌های استکبار و تشدید آن را از جمله عواملی دانست که می‌طلبد مسئولان بیش از پیش با هم وحدت ، همدل و همفکر باشند.

مشکلات اقتصادی مردم را ناراحت کرده است/ زندگی برای اقشار ضعیف سخت شده است

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه ورشکستگان سیاسی از فرصت و اختلاف مسئولان استفاده می‌کنند، افزود: مسئولان باید بیشتر در تامین معیشت مردم تلاش کنند، مشکلات اقتصادی مردم را ناراحت کرده و زندگی برای اقشار ضعیف سخت شده است.

نباید مردم کتک اختلاف و دو دستگی مسئولان را بخورند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: نباید مردم کتک اختلاف و دو دستگی مسئولان را بخورند، اختلاف بین مسئولان مشکلات مردم را حل نمی‌کند بلکه تفاهم و همدلی است که مشکلات مردم را حل می‌کند.  

مسئولان با توجه به مطالبات مردم از مردم تقدیر عملی کنند

وی خاطرنشان کرد:  مسئولان باید عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر این ملت وفادار و حاضر در صحنه را که در سخت‌ترین شرایط دفاع مقدس، فتنه 88  و 78 ، انتخابات و راهپیمایی‌های 33 سال گذشته یار و یاور نظام بودند، بدانند و تقدیر عملی خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.

آیت‌الله شبستری تاکید کرد: مطمئن هستم در آینده مردم ایران آنقدر بصیر و صبور و اهل استقامت هستند که در راهپیمایی 22 بهمن و در انتخابات ریاست جمهوری با شرکت و حضور گسترده خود بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و استکبار خواهند زد.

اقدام جدی و عملی برای مهار تورم کمرشکن

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: در مقابل این همه ایثار و فداکاری مردم مقتضی است مسئولان بیش از پیش اهتمام به خرج داده و برای رفاه و آسایش مردم تلاش کنند.

وی گفت: مسئولان و نمایندگان در رفع مشکلات اقتصادی مردم به خصوص تورم کمر‌شکن که برای اقشار مستضعف مشکل‌ساز شده اقدام جدی و عملی انجام دهند.

آیت‌الله شبستری گفت: تفرقه و دودستگی مسئولان هیچ دردی از مردم را دوا نکرده و مشکلات آنها را چندین برابر می‌کند.

وی اضافه کرد: هر چه اختلافات بیشتر باشد، دودش به چشم مردم می‌رود و باید با وحدت برای کاهش نرخ تورم افسارگسیخته تلاش کنیم.

خواسته 85 درصد مردم ایران مهار تورم است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اصرار دولت مبنی بر اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش یارانه‌ها اظهار کرد: از نظر ‌کارشناسان اقتصادی، رشد نقدینگی تورم‌زا ‌بوده و با افزایش قیمت حامل‌های انرژی موجب افزایش تورم خواهد شد.

وی به نظر‌سنجی برنامه پایش شبکه یک تلویزیون مبنی بر نظر مردم ایران درباره اولویت اصلی اقتصاد امروز ایران که سئوال شده بود افزایش یارانه‌های نقدی یا مهار تورم است، گفت: در این نظرسنجی که یک میلیون و 400 هزار نفر شرکت کرده بودند 85 درصد مردم ایران اولویت اصلی اقتصاد ایران را مهار تورم اعلام کرده و فقط 15 درصد به افزایش یارانه‌های نقدی رای دادند.

امام جمعه تبریز گفت: مردم به عنوان ذی‌نفعان اصلی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیش از اینکه مشتاق به دریافت یارانه نقدی باشند، درخواست مهار تورم را از دولت دارند و بنابراین به نظر می‌رسد دولت باید به جای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، مهار تورم و حفظ آرامش بازار را در دستور کار قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد، جلسات مشترک دولت و مجلس به نتیجه برسد و به صلاح مردم باشد.

آیت‌الله شبستری خطاب به دولت و مجلس گفت: بودجه 92 کشور را طوری تنظیم کنید که قابل اجرا باشد و به مردم فشار وارد نشود.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان

وی با اشاره به هفته وحدت تصریح کرد: تقویت وحدت در جامعه ایران اسلامی امری ضروری و با اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی از جمله آثار انقلاب اسلامی است، افزود: استکبار جهانی برای ضربه‌زدن به اسلام به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین ملت و مسئولان است، تصریح کرد: مسئولان در راستای حفظ وحدت قوا و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و اختلاف‌برانگیز اهتمام داشته باشند.

امام جمعه تبریز گفت: در شرایطی که بیداری اسلامی در منطقه آغاز شده و استکبار جهانی را به وحشت انداخته است و آنها برای مهار این جریان در جاهایی که نیاز باشد دست به کشتار و جنایت می‌زنند و در جاهایی که این امر ممکن نیست با توطئه‌های مختلف از جمله جنگ نرم و جنگ اقتصادی وارد می‌شوند تا مسلمانان را تضعیف کنند.

وی به حوادث عراق، سوریه و مالی اشاره کرد و تصریح کرد: ضرورت وحدت مسلمانان از هر زمان دیگری بین مسلمانان احساس می‌شود.

آیت‌الله شبستری اظهار کرد: چرا باید دو و سه میلیون صهیونیست موی دماغ 1.5 میلیارد نفر مسلمان شوند و این امر همت می‌خواهد الحمدالله بیداری اسلامی آغاز شده و امیدواریم این حرکت‌ها استمرار داشته و به کشورهای دیگر تسری پیدا کند.

انتهای پیام/60002/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول