اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ساری:

مسئله وحدت در اسلام موضوعی جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ساری گفت: مسئله وحدت از نظر اسلام موضوعی جهانی است، آنچه مورد تأکید خداوند متعال قرار دارد، باید در جامعه جهانی تحقق یابد.

مسئله وحدت در اسلام موضوعی جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور امروز در خطبه نماز جمعه ساری با تأکید بر وحدت بین مسلمانان جهان، اظهار داشت: وحدت تأکید خداوند و اصل اقتدار دین الهی است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) محور وحدت در میان امت اسلامی محسوب می‌شود، ادامه داد: بحث ما وحدت میان شیعه و سنی است، دین اسلام باید به عنوان یک نظام ساختارمند، امت اسلامی واحد را در خود سامان دهد و در مقابل ادیان نوظهور ایستادگی کند.

یوسف‌پور نظر اسلام را وحدتی فراتر از تصور همگان عنوان و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم غیرمسلمان را نیز دعوت به وحدت کرد.

وی تصریح کرد: مسئله وحدت از نظر اسلام موضوعی جهانی است، آنچه مورد تأکید خداوند قرار دارد، باید در جامعه جهانی تحقق یابد.

امام جمعه موقت مرکز مازندران با بیان اینکه مشکل اسلام با حداقلی‌ها است، تصریح کرد: خطاب اسلام برای وحدت‌گرایی به کافران، منافقان سلاح به دست، متجاوزان و کسانی که درصدد سوق دادن اسلام به بیراهه است، مورد تأکید قرار داد.

یوسف‌پور اظهار داشت: اگر وحدت بین مسلمانان به درستی شکل می‌گرفت، شاهد فقر و نابسامانی 80 درصدی در جامعه جهانی نبودیم.

وی اضافه کرد: اگر جامعه جهانی تحقق می‌یافت، شاهد این‌ همه گرفتاری در منطقه نبودیم و منافقان میدان‌دار این قضیه نبودند.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه ای کاش دولت و مجلس برای افزایش یارانه‌ها در مجلس اما و اگرها به راه اندازند، به رفع مشکلات اقتصادی کشور فکر کنند، ابراز داشت: کاهش بیکاری و تورم مسئله مهمی است که از سوی دولتمردان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: بر اساس نظرسنجی رسانه ملی، بیشتر مردم جامعه اسلامی خواستار کاهش تورم و حل مشکل بیکاری هستند، زیرا افزایش یارانه تبعات زیادی را به همراه دارد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران به ایام حماسی دهه فجر و حماسه ششم بهمن آمل اشاره کرد و گفت: حماسه ششم بهمن آمل نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود تا گروهک‌های مارکسیسم بار دیگر به اهداف شوم خود نرسند.

وی یادآور شد: حماسه ششم بهمن سال 60 آمل، 40 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

یوسف‌پور دهه فجر امسال را پنجاهمین سال نهضت امام راحل عنوان کرد و یادآور شد: امام راحل در دوم بهمن‌ماه سال 41 فریاد مبارزه خود را در بحث رفراندوم انقلاب سفید بلند کرد تا در ششم بهمن همین سال این رفراندوم را قلابی و غیرانقلابی دانست.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب بدون امام راحل معنا ندارد، تصریح کرد: جشن سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حساسیت ویژه‌ای برگزار می‌شود که دشمن با تحریم‌های اقتصادی با تمام وجود به مبارزه با انقلاب اسلامی برخاست.

امام جمعه موقت ساری متذکر شد: دهه فجر امسال باید حماسه دیگری را به اقتدار و نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه از سوی شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی دهه فجر امسال دهه فجر با امام و شهدا، توسعه مشارکت‌جویی، دهه نمادین دلبستگی مردم با امام و رهبری عنوان شد، تأکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند بر اساس سلیقه‌های مختلف انقلاب را از مسیر واقعی خود خارج کند.

یوسف‌پور برپایی مسابقات قرآن کریم در مازندران را برنامه فرهنگی مهم بعد از 33 سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان دانست و خاطر نشان کرد: سی و پنجمین مسابقات قرآنی به میزبانی مازندران در ساری انجام می‌شود که 500 قاری و حافظ قرآن از خواهران و برادران به رقابت می‌پردازند.

وی در پایان بیان کرد: مسابقات قرآن از 9 تا 14 بهمن برگزار می‌شود که برادران قاری قرآن در سالن هلال احمر و خواهران در پلاژ نیروی انتظامی ساری در بخش‌های مختلف قرآنی به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/86006/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول