اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

وحدت مهم‌ترین سرمایه مسلمانان جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: وحدت مهم‌ترین سرمایه مسلمانان جهان است.

وحدت مهم‌ترین سرمایه مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز به نمازگزاران اظهار داشت: دشمنان اسلام از وحدت مسلمانان واهمه دارند و در تلاش برای خدشه‌دار نمودن این وحدت عمیق میان شیعه و سنی هستند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت و عطوفت است و نباید پندهای قرآنی در زمینه یکدلی و وحدت کنار گذاشته شده و با کوچکترین اختلاف، این دین الهی و سیره و سفارشات ائمه اطهار فراموش شود.

وی با اشاره به گوشه‌ای از زندگی نبی مکرم اسلام(ص) افزود: شجاعت و دلیری، امین بودن، پرهیز از دروغ‌گویی، خلق عظیم داشتن، عادل بودن، صداقت و راستگوئی، رحیم و مهربان بودن، حلیم و بردبار بودن، با حیا بودن، مبارزه با ظلم، اخلاق خانوادگی، نظافت، برخورد و معاشرت، عبادت، زهد و ساده‌زیستی از مهمترین ویژگی‌های آن بزرگوار بود.

امام جمعه سلماس گفت: تواضع و فروتنی، توکل داشتن به خدا، صبر و بردباری در تمام عرصه‌ها، بی‌اعتنائی به دنیا، مقدم داشتن دیگران بر خود در همه جا و همه وقت، پرهیز از انتقام دیگران حتی دشمنان اسلام و دقیق بودن در تمام امورات مادی و معنوی از اخلاق حسنه پیامبر اسلام(ص) بود.

موسوی خاطر نشان کرد: سخاوتمند بودن، قانع بودن به وضع حاکم، غیرتمندی، متبسم بودن و پرهیز از قهقهه زدن، وفای به عهد و پیمان حتی در سخت‌ترین شرایط و میدان جنگ از دیگر خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم(ص) است و بهترین اسوه و الگو در زندگی دنیوی و اخروی برای مردم جامعه برای رسیدن به سعادت و خوشبختی، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ایشان هستند.

انتهای پیام/61012/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول